این بازیگر 159 بار خون اهدا نموده است

به گزارش مجله ویراپارس، کاهش ذخایر خونی در فصل سرد یکی از دغدغه های کادر پزشکی برای مداوای بیمارانی است که به دلیل عمل جراحی یا بیماری های خاص احتیاج مبرم به خون پیدا می نمایند.

این بازیگر 159 بار خون اهدا نموده است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

خبرنگاران- شهره کیانوش راد: سازمان انتقال خون ایران در زمان کاهش ذخایر خونی کشور با درخواست از شهروندان آنها را به اهدای خون برای نجات جان بیماران دعوت می نماید. اما در میان شهروندان افرادی پیدا می شوند که پای ثابت اهدای خون هستند. حسین زمانی بازیگر سینما و تلویزیون که تا به امروز 159 مرتبه خون اهدا نموده است می گوید: تا هر وقت که از نظر پزشکی اجازه داشته باشم به اهدای خون ادامه می دهم. نام این بازیگر در فهرست پیشکسوتان اهدای خون کشور به ثبت رسیده است. او برایمان از تأثیر اهدای خون و علاقه اش برای ادامه این کار انسان محبت آمیز می گوید.

هر 3 ماه خون اهدا می کنم

سازمان انتقال خون بر مبنای تعداد دفعاتی که هر فرد خون اهدا نموده است کارت هایی به رنگ سفید، قرمز، نقره ای و طلایی به اهدانمایندگان می دهد. افرادی که بیشتر از صد مرتبه خون اهدا نموده باشند کارت طلایی دریافت می نمایند. زمانی، چهره شناخته شده ای که در مجموعه های تلویزیونی تنهایی لیلا، دودکش، سارق و پلیس، ستایش، نقطه سر خط، به کجا چنین شتابان، مرد هزار چهره، هوش سیاه، ترش و شیرین، سه در چهار و ... به ایفای نقش پرداخته تا به امروز 159 بار خون اهدا نموده و کارت طلایی از سازمان انتقال خون ایران را دریافت نموده است. او از روزی می گوید که نخستین بار برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون مراجعه نموده بود: 19 ساله بودم و دوران خدمت سربازی را می گذراندم که با اشتیاق به پایگاه اهدای خون مراجعه کردم. حس خوبی داشتم از اینکه می توانم به بیماران احتیاجمند خون یاری کنم. از آن به بعد اهدای خون برای من تبدیل به برنامه ای ثابت در زندگی ام شد؛ طوری که تا الان اگر مسئله ای پیش نیاید هر 3 ماه یک بار خون اهدا می کنم. یکی دومرتبه کادر بیمارستانی که در آن مشغول به کار بودم، برای مداوای بیمار احتیاج به خون گرم داشتند و لازم بود بلافاصله به بیمار خون تزریق گردد. وقتی باخبرشدم، به سرعت خودم را رساندم. البته افراد بسیاری هستند که به صورت ثابت خون اهدا می نمایند. محمد محمدزاده یکی از دوستان من و از پیشکسوتان اهدای خون در کشور است که داوطلبانه با سازمان انتقال خون همکاری می نماید.

کار لذت بخشی است

زمانی اکنون در آستانه 60 سالگی خشنود است از اینکه سلامت جسمی دارد و نامش در فهرست اهدانمایندگان خون ثبت شده و به افرادی که توانایی اهدای خون دارند توصیه می نماید که بدون ترس و واهمه برای این کار اقدام نمایند: سازمان انتقال خون ایران یکی از بهترین و پیشرفته ترین سازمان های انتقال خون در منطقه است و افرادی که دوست دارند در کار خیر سهیم شوند می توانند با اطمینان در این کار خداپسندانه شرکت نمایند. شرایط لازم برای اهدای خون داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 65 سال و وزن حداقل 50 کیلوگرم است و چنانچه افراد از سلامت جسمی برخوردار باشند می توانند برای اهدای خون به یکی از مراکز پایگاه خون سازمان انتقال خون مراجعه نمایند. زمانی امیدوار است سالم باشد و بتواند همچنان خون خود را به احتیاجمندان اهدا کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 649

به "این بازیگر 159 بار خون اهدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بازیگر 159 بار خون اهدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید