اگر این 11 راز ثروتمند شدن را نمی دانید، بی فایده تلاش نکنید!

به گزارش مجله ویراپارس، به نظر شما میان ثروتمند بودن و پولدار بودن تفاوتی وجود دارد؟ رابرت کیوساکی، سرمایه گذار و نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر فقیر می گوید: افراد پولدار، پول زیادی دارند، اما افراد ثروتمند نگران پول نیستند. برای ثروتمند شدن باید از طرز فکر و شیوه زندگی افراد ثروتمند الگو برداری کنید. اگر می خواهید طی 5 سال ثروتمند شوید، از 11 آموزه ای که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد، استفاده کنید.

اگر این 11 راز ثروتمند شدن را نمی دانید، بی فایده تلاش نکنید!

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

آموزه هایی برای ثروتمند شدن

برای ثروتمند شدن، آموزه های زیر را درک کرده و آن ها را به کار ببرید.

1. دانش مالی را بیاموزید

مدرسه و دانشگاه معمولا چیزهای زیادی را به شما یاد می دهند، اما به شما نمی آموزند که چطور از لحاظ مالی مستقل شوید. اگر می خواهید ثروتمند شوید و ثروت خود را حفظ کنید، پس شناخت و درک پول امری ضروری خواهد بود.

چیزهایی که باید یاد بگیرید

اگر می خواهید طی 5 سال ثروتمند شوید، موارد زیر را بیاموزید:

  • نحوه تفسیر گزارش های سود و زیان و دیگر فرم های مالی
  • قوانین مالیاتی
  • تفاوت بین دارایی و بدهی
  • نحوه افزایش و بهبود اعتبارتان
  • تفاوت میان وام خوب و وام بد

چطور درباره پول دانش کسب کنیم؟

شما می توانید با خواندن کتاب و شرکت در دوره های آنلاین، شناخت و درک خود را از پول افزایش دهید. توصیه می کنیم با خواندن کتاب پدر پولدار، پدر فقیر از رابرت کیوساکی و اهرم های پولدار شدن از آنتونی رابینز کار خود را شروع کنید.

2. یک مشاور و راهنمای ثروتمند پیدا کنید

مشاور و راهنما کسی است که جهت پیش روی شما را خوب می شناسد. کسی که آرزوها و بلندپروازی های شما را درک کرده و می تواند الهام بخش شما باشد. همچنین باید بتواند به شما در تهیه برنامه برای کسب ثروت کمک و کاری کند که به برنامه خود پایبند باشید.

چطور یک راهنما پیدا کنیم؟

این کار هرچند مشکل است، اما ارزش سعی و تلاش را دارد؛ ابتدا لیستی از افراد مورد نظر خود را تهیه کنید. سپس راه های برقراری ارتباط با آن ها را (برای مثال ملاقات حضوری، تماس تلفنی یا فرستادن ایمیل) بررسی کنید.

3. کنترل امور مالی خود را به دست بگیرید

افراد ثروتمند نه تنها نسبت به پول شناخت، بلکه کنترل پول خود را نیز به دست دارند. از این رو یاد بگیرید که به موارد زیر مسلط باشید:

  • بیشتر از آنچه خرج می کنید، درآمد داشته باشید: این موضوع بدیهی و واضح است، اما بسکمک از کارآفرینان در انجام آن شکست می خورند.
  • هزینه ها: برای کسب درآمد باید بتوانید پول خود را حفظ کنید و این به معنای کنترل هزینه های تان است.
  • مراقب اعتبار خود باشید: مراقب وام ها و بدهی های خود باشید تا به اعتبارتان خدشه ای وارد نشود.
  • برنامه ریزی مالی: برای خود دفتر حساب و کتاب و گزارش های مالی داشته باشید. اهداف مالی خود را مشخص کرده و برای رسیدن به آن ها تلاش کنید.

اگر برای کنترل امور مالی خود نیاز به کمک دارید، از مشاورهای مالی واجد شرایط کمک بگیرید.

4. با هدف سرمایه گذاری و پس انداز کنید

اگر می خواهید ثروتمند شوید، باید به طور هوشمندانه سرمایه گذاری کنید. بدین منظور، ابتدا باید مقداری پول پس انداز کنید.

توجه داشته باشید که در اینجا ما برای روز مبادا پس انداز نمی کنیم، بلکه برای سرمایه گذاری پس انداز می کنیم. برای سرمایه گذاری موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • روی خود سرمایه گذاری کنید: در دوره هایی شرکت کنید که توانایی ها و مهارت های شما را افزایش می دهند. به علاوه، با سرمایه گذاری روی سلامت خود می توانید فردی خلاق تر و کارآمدتر باشید.
  • روی کار و تجارت خود سرمایه گذاری کنید: خرید کالای بیشتر، استخدام کارمند و سرمایه گذاری در بازاریابی همگی می توانند منجر به افزایش درآمد شوند.
  • سرمایه گذاری بر روی دارایی ها: سرمایه گذاری بر روی املاک و مستغلات روشی عالی برای بهبود جریان نقدینگی است.
  • سرمایه گذاری در بورس: روشی عالی برای حفظ پول در بلند مدت است.

برای پس انداز کردن پیشنهاد می کنیم مطلب روش های پس انداز کردن پول را در سایت انگیزه بخوانید.

5. ارتباط و تعامل با افراد ثروتمند

داشتن تعامل و ارتباطی موثر با دیگران به ویژه افراد پیروز و ثروتمند امری ضروری است. برای پیدا کردن چنین افرادی می توانید:

  • به گروه ها و کلوپ های مختلف بپیوندید
  • از طریق LinkedIn اقدام کنید
  • به رویدادهای خیریه بروید (افراد ثروتمند معمولاً بسیار سخاوتمند هستند)

به این جمله توجه کنید: موضوع این نیست که چه می دانید؛ موضوع این است که چه کسی را می شناسید. حقیقت این است که اگر می خواهید طی 5 سال ثروتمند شوید، به هر دو آن ها نیاز خواهید داشت.

6. داشتن چند منبع درآمد

بیشتر افراد ثروتمند چندین منبع درآمد دارند. این موضوع دو دلیل دارد. اول از همه بدیهی است که هر چقدر درآمد بیشتری داشته باشید، ثروتمندتر خواهید شد. دلیل دوم مربوط به حفاظت از جریان نقدینگی شماست.

داشتن نقدینگی ثابت به این معناست که می توانید صورتحساب های خود را پرداخت کنید؛ همچنین پس انداز و سرمایه گذاری کنید. با این حال، اگر برای نقدینگی ثابت شما اتفاقی بیافتد، چه می شود؟ به همین دلیل است که می گویند تمام تخم مرغ های خود را درون یک سبد نگذارید.

چطور چندین منبع درآمد داشته باشیم؟

شاید مدیریت و کنترل چند منبع درآمد کار مسئله ای باشد، اما راه چاره ساده ای برای آن وجود دارد: درآمد غیرفعال یا منفعل.

از محبوب ترین درآمدهای منفعل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درآمد اجاره از املاک و مستغلات
  • سود سهام
  • تجارتی که توسط فردی دیگر مدیریت شود
  • سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

7. سریع تر یاد بگیرید

حتما شنیده اید که می گویند زمان با ارزش است. از این رو، شما باید راه های افزایش درآمد را خیلی سریع تر از یک فرد معمولی یاد بگیرید.

برای یادگیری سریع تر:

  • امروز و فردا نکنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند، این است که هیچ اقدامی نمی کنند. اگر می خواهید ثروتمند شوید، تعلل و اتلاف وقت را کنار گذاشته و برنامه های خود را عملی کنید.
  • از اشتباهات خود درس بگیرید. بدون شک در جهتتان اشتباهات بسکمک روی خواهند داد. هرچقدر سریع تر بتوانید این اشتباهات را شناسایی کرده و از آن ها درس بگیرید، زودتر به پیروزیت خواهید رسید.
  • از اشتباهات دیگران بیاموزید. یادگیری از اشتباهات افراد ثروتمند می تواند به طرز چشمگیری سرعت پیروزیت شما را افزایش دهد.

8. مراقب سلامت خود باشید

چه فایده دارد پولدار باشید، در حالی که مریض و بیمارید و نمی توانید از آن لذت ببرید؟ از این رو برای مراقبت از سلامت جسم و روح خود نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • ورزش را از قلم نیاندازید
  • روزانه مراقبه و مدیتیشن کنید
  • رژیم سالم و متعادلی داشته باشید
  • به طور منظم خود را چکاپ کنید

9. برای ثروتمند شدن بخشنده باشید

اگر به دیگران در رسیدن به خواسته های شان کمک کنید، می توانید به هر چیزی در زندگی برسید. - زیگ زیگلار

به یاد داشته باشید که علاوه بر پول، می توان در زمان، عشق و شادی نیز سخاوتمند بود. مراقب مشتریان و کارمندان خود باشید. ثروتمند شدن به تنهایی کاری غیرممکن است. بنابراین قدردان کسانی باشید که در این جهت به شما کمک می کنند.

به یاد داشته باشید، هر چقدر بیشتر ببخشید، بیشتر دریافت خواهید کرد.

10. از کاری که انجام می دهید، لذت ببرید

اگر هر روز کاری را انجام دهید که دوست ندارید، پس فایده ثروتمند شدن چیست؟ بنابراین ابتدا علایق و دلبستگی های خود را شناسایی کرده و بعد برای رسیدن به آن ها تلاش کنید.

برای اینکه ثروتمند شوید، نیاز به تمرکز و فداکاری زیادی خواهید داشت. با این حال مهم است که از جهت خود لذت ببرید.

11. به خودتان ایمان داشته باشید

افرادی که به اندازه کافی دیوانه اند که گمان می کنند می توانند دنیا را تغییر دهند، کسانی هستند که معمولاً این کار را می کنند. - استیو جابز

ایمان به خود مهم ترین اصل برای رسیدن به ثروت و پیروزیت است. بیشتر مردم هرگز ثروتمند نخواهند شد، چون به خودشان باور ندارند. اگر می خواهید در طی 5 سال ثروتمند شوید، باید باور داشته باشید که می توانید.

کلام آخر

درست است که داشتن پول زیاد در بانک، شما را پولدار می کند، اما ثروتمند شدن چیزِ بیشتری است. برای مثال، شنیده ایم که افراد بسکمک در لاتاری برنده شده اند، اما چند سال بعد کاملا فقیر و مفلس گشته اند. چون بلد نبوده اند چطور پول خود را حفظ کنند. یا درباره افراد ثروتمندی شنیده ایم که هیچ دوست و خانواده ای ندارند. وقتی کسی را ندارید که در شادی و لذت شما شریک باشد، فایده پولدار شدن چیست؟

بنابراین ابتدا از خود بپرسید که ثروت برای شما چه معنایی دارد؟ می خواهید با ثروت تان چه کارهایی بکنید؟ هدف شما هرچه که باشد، درک این موضوع که چرا به پول نیاز دارید، به شما در راه رسیدن به ثروت تان کمک خواهد کرد.

به نظر شما از چه راه کارهایی می توان برای کسب ثروت استفاده کرد؟ لطفا نظرات و پرسش های خود را درباره این مقاله با ما و دیگر مخاطبان انگیزه در میان بگذارید. همچنین شما می توانید در این راستا مطالب 11 قانون چذب ثروت، فنگ شویی ثروت و چگونه پولدار شویم را نیز مطالعه کنید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1236

به "اگر این 11 راز ثروتمند شدن را نمی دانید، بی فایده تلاش نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر این 11 راز ثروتمند شدن را نمی دانید، بی فایده تلاش نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید