افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریه

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر، یک منبع وابسته به وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده اعلام نموده است که ترامپ چند روز پیش از شروع حمله ترکیه به شمال سوریه، در تماس تلفنی با اردوغان، پیشنهاد فروش دوباره جنگنده های اف-35 را به ترکیه در ازای صرف نظر اردوغان از برنامه حمله به شمال سوریه مطرح نموده است.

افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریه

پیشنهاد فروش جنگنده اف 35 به ترکیه از سوی آمریکا در شرایطی مطرح شد که پیش از این کاخ سفید آنکارا را به دلیل خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه از پروژه اف 35 کنار گذاشته بود.

مقام وزارت خارجه آمریکا در عین حال مدعی شده که ترامپ این پیشنهاد بسیار خوب را در کنار دیگر امتیازات به اردوغان ارائه داده بود.

اعلام بسته پیشنهادی ترامپ به ترکیه پس از آن رسانه ای شده که بسیاری در داخل آمریکا سیاست خارجی ترامپ در قبال ترکیه و بویژه چراغ سبز برای حمله ترکیه به شمال سوریه را به باد انتقاد گرفته اند.

شب گذشته رئیس جمهور ترکیه به صورت رسمی از شروع حمله نظامی به شمال سوریه اطلاع داد و مدعی شد این حمله را با هدف بازگرداندن ثبات به منطقه دنبال می نماید.

چند روز پیش از شروع حمله ترکیه به شمال سوریه، کاخ سفید همزمان با تهدیدات ترکیه برای حمله به شمال سوریه اعلام نموده بود که در این حملات هیچ گونه مداخله ای نخواهد کرد و بسیاری این موضع گیری ترامپ را به منزله چراغ سبز آمریکا به ترکیه ارزیابی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 462

به "افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید