افزایش دما تا 12 درجه در بعضی شهرها، هشدار وقوع بهمن و آتش سوزی مراتع و جنگل ها

به گزارش مجله ویراپارس، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا بعد از ظهر شنبه، سوم خرداد، وزش باد شدید گرم جنوبی در سواحل خزر و شمال غرب و با افزایش دما بین 8 تا 12 درجه در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می گردد.

افزایش دما تا 12 درجه در بعضی شهرها، هشدار وقوع بهمن و آتش سوزی مراتع و جنگل ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیائیان در تشریح آخرین شرایط جوی کشور در روز های آینده و امروز گفت: امروز اول خرداد در استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش هایی از شمال غرب، جنوب شرق و جنوب کشور بارش باران، رعدوبرق و وزش باد داریم که شدت بارش ها در بخش هایی از شرق فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان است.

وی گفت: روز ها آدینه دوم خرداد و شنبه سوم خرداد در بخش های شمالی کشور، شمال غرب، جنوب شرق، و دامنه های زاگرس مرکزی بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شمال غرب، دامنه زاگرس مرکزی و شمالی و سواحل مرکزی و غربی خزر بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد.

ضیائیان اضافه نمود: تا اواسط هفته آینده فرایند افزایش تدریجی دما در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت؛ سواحل شمالی کشور و اردبیل امروز و 2 روز آینده افزایش محسوس دما و ورزش باد نسبتاً شدید گرم جنوبی را تجربه می نمایند و از روز یکشنبه تا اواخر هفته کاهش محسوس دما را تجربه خواهند کرد.

وی اضافه نمود: از روز شنبه چهارم خرداد و همچنین روز های 5 و 6 خرداد دریای خزر مواج و متلاطم است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات غبار محلی پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 34 و 21 درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه نمود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه نمود: از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر سه شنبه 6 خرداد افزایش متوسط 7 تا 10 درجه ای دما در اغلب نقاط کشور پیش بینی می گردد که ضرورت دارد در مصرف بهینه انرژی مدیریت انجام گردد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر شنبه سوم خرداد وزش باد شدید گرم جنوبی در سواحل خزر و شمال غرب همراه با افزایش دما بین 8 تا 12 درجه در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می گردد و در این راستا احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل ها، ذوب برف در کوه ها و سقوط بهمن و همچین خسارت به سازه های موقت وجود دارد که توصیه می گردد بخش های مختلف کشاورزی نظیر باغداران، مرغداری ها، پرورش دهندگان ماهی و گلخانه داران اقدامات لازم را به عمل آورند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1001

به "افزایش دما تا 12 درجه در بعضی شهرها، هشدار وقوع بهمن و آتش سوزی مراتع و جنگل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دما تا 12 درجه در بعضی شهرها، هشدار وقوع بهمن و آتش سوزی مراتع و جنگل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید