ادامه تنش های سرزمینی بین دهلی و پکن، چین نام دو ایالت را از نقشه هند حذف کرد

به گزارش مجله ویراپارس، چین در تازه ترین ادعای ارضی خود نسبت به قلمرو هند، یک کره جغرافیایی آموزشی فراوری نموده است که در آن نام دو ایالت هند از نقشه این کشور حذف شده است.

ادامه تنش های سرزمینی بین دهلی و پکن، چین نام دو ایالت را از نقشه هند حذف کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، در این کره جغرافیایی آموزشی، فراوری نمایندگان چینی ایالت کشمیر در غرب و ایالت آروناچال پرداش در شرق را جزیی از خاک هند به حساب نیاورده اند.

کشمیر مورد منازعه هند و پاکستان قرار گرفته است و ایالت آروناچال پرادش هم در همسایگی چین قرار گرفته است و به تازگی مناقشات متعددی بین دو کشور بر سر منابع آبی موجود در آن بین هند و چین در گرفته است.

چین این کره جغرافیایی را به تعداد وسیع در فروشگاه های کانادا عرضه می نماید.

این موضوع زمانی آشکار شد که هندی هایی که در کانادا زندگی می نمایند نامه های اعتراض آمیزی نسبت به فروش این کره های جغرافیایی به سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند ارسال کردند.

آنها خاطر نشان کردند که در این کره جغرافیایی، کشمیر به عنوان یک دولت مستقل معرفی شده و ایالت آروناچال پرداش هم بخشی از خاک چین محسوب شده است.

هند و چین به تازگی درگیر منازعات مرزی متعددی بوده اند. یک هفته پیش، گروهی از کارگران چینی که مشغول ساخت یک جاده در ایالت آروناچال پرداش بودند یک کیلومتر وارد خاک هند شدند، اما با واکنش شدید نیروهای هند، مجبور به عقب نشینی شدند.

نیروهای ارتش هند همچنین شش ماه پیش مجبور به مقابله با پیشروی چین در منطقه دوکلم در یک ایالت مرزی دیگر به نام سیکیم شدند. مقاومت ارتش هند در برابر چین، باعث شد یک تنش 73 روزه بین آنها ایجاد گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 408

به "ادامه تنش های سرزمینی بین دهلی و پکن، چین نام دو ایالت را از نقشه هند حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تنش های سرزمینی بین دهلی و پکن، چین نام دو ایالت را از نقشه هند حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید