احتمال بسته شدن مرزهای اتحادیه اروپا به منظور مقابله با شیوع کرونا

به گزارش مجله ویراپارس، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که در راستای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در کشورهای اتحادیه اروپا، مرزهای این اتحادیه به مدت 30 روز به روی اتباع غیراروپایی بسته گردد.

احتمال بسته شدن مرزهای اتحادیه اروپا به منظور مقابله با شیوع کرونا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، اورزولا فن درلاین رئیس آلمانی کمیسیون اروپا روز دوشنبه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد تا دست کم به مدت یک ماه سفر اتباع غیراروپایی به خاک اتحادیه اروپا را ممنوع اعلام نمایند.

رئیس کمیسون اروپا در توجیه این پیشنهاد گفت: هرچه سفرها کمتر باشد ما بهتر می توانیم شیوع ویروس کرونا را مهار کنیم. پیشنهاد من به سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا این است که حداقل سفرهای غیرضروری از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا به داخل خاک این اتحادیه را به طور موقت ممنوع نمایند.

وی اضافه کرد: این محدودیت سفر می تواند ابتدا به مدت 30 روز باشد و در صورت احتیاج تمدید گردد. البته اتباع غیراروپایی که برای مدت طولانی در اروپا اقامت داشته اند و همچنین خویشاوندان نَسَبی شهروندان اتحادیه اروپا، دیپلمات ها، پزشکان و محققان علوم پزشکی می توانند مشمول معافیت شوند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده از سوی دولت های اروپایی، تا به امروز بیش از 2500 نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی نیز بالغ بر 50 هزار نفر اعلام شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 844

به "احتمال بسته شدن مرزهای اتحادیه اروپا به منظور مقابله با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بسته شدن مرزهای اتحادیه اروپا به منظور مقابله با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید