جذاب ترین جشنواره های جهان

به گزارش مجله ویراپارس، جشنواره ها فرصتی است که مردم اوقاتی را بدون فکر کردن به دغدغده های روزمرگی خود در آن خوش باشند و لحظات خوبی را سپری نمایند. درهمه کشور ها جشنواره ها مختلفی وجو دارند که مردم آن منطقه برای مدتی خوش باشند و شادی نمایند.جشنواره های جهان شامل: جشن های مذهبی, آغاز سال نوع, برداشت محصول و یا جشنواره های هنری و سنتی است که در هر منطقه ای متناسب به فرهنگ آن محل جشن گرفته می گردد. اگر میخواهید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید، با خبرنگاران تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جذاب ترین جشنواره های جهان

پرتغال

جشنواره دنیای مجسمه های ماسه ای

یکی از معروف ترین جشنواره های دنیا, جشن مجسمه سازی در کشور پرتغال است که این جشنواره از سال 2003 فعالیت خود را آغاز نموده است. هرساله بیشتر از 50 مجسمه با مقاومت بالای 40000 تن ماسه توسط 60 مجسمه ساز ساخته می شود. هرسال یک موضوع خاص برای ساخت مجسمه ها مرتبط با فرهنگ, آداب و رسوم قدیمی آن منطقه انتخاب می نمایند که همه هنرمندان باید برطبق آن موضوع مجسمه های ماسه ای خود را بسازند و به نمایش بگذارند.

چین

جشنواره برف و یخ، از جذاب ترین جشنواره های دنیا

یکی از عظیم ترین جشنواره های برفی دنیا در هاربین, استان هیلونگ جیانگ چین برگزار می شود. این جشنواره برفی هرساله از 5 ژانویه تا 5 فوریه فعالیت می نماید. این جشنواره شامل: شنای زمستانی در رودخانه اسنوف, نمایش فانوس یخ, ساختمان های از جنس بلوک یخی و قایقرانی برروی یخ است که برای همه شرکت نماینده های این جشنواره هیجان آنگیز است.

ایتالیا

جشنواره شادی

یکی دیگر از جشنواره های جذاب دنیا, فستیوال شهر ونیز است که این رسم قدمتی 900 ساله دارد. مردم آن شهر در زمانی که همه چیز به وفور است به خیابان ها آمده و لباس های رنگارنگ و شاد می پوشند. به صورت ها خود ماسک می زنند و وکانال های آب ونیز پراز قایق های رنگی می شود. این جشنواره نمود شادی و خوشحالی در بین مردم است.

هندوستان

جشنواره رنگ ها

در هندوستان و دیگر مناطق اروپا و امریکای شمالی هر ساله جشنواره هولی (رنگ ها) برگزار می شود. این جشن هرساله در آغاز بهار در هند و نپال به مناسب پیروزی نیکی برپلیدی و در روز بعدی از رویت ماه کامل در ماه مارس برگزار می شود.

آلمان

Oktoberfest

یکی دیگر از جشنواره های دنیا, جشنواره مونیخ آلمان است که از هفته پایانی سپتامبر تا اولین اخر هفته اکتبر فعالیت می نماید. این جشنواره محبوبیت زیادی در بین مردم دنیا دارد. این فستیوال کاملا سرگرم نماینده است و انواع سرگرمی ها, بازی ها و غذاهای سنتی وجود دارد که بازدید نمایندگان از آن ها لذت ببرند. قدمت این جشنواره به سال 1810 میلادی برمی شود.

تایوان

جشنواره فانوس

آسمان شهر تایوان در روزهای جشنواره خیلی جذاب و دیدنی می شود. در زمان جشنواره بیش تر از هزاران فانوس در طرح ها و نقش های مختلف به آسمان پرواز می نمایند و آسمان شهر را زیباتر می نمایند. مردم تایوان بر این باورند که با این کار از شر بدی و ها بیماری دور می شوند. بخاطر همین موضوع, این جشنواره اهمیت زیادی برای مردم تایوان دارد.

اسپانیا

جشنواره گوجه فرنگی، از دیگر جذاب ترین جشنواره های دنیا

یکی دیگر از جشنواره های جذاب دنیا, جشن گوجه فرنگی در اسپانیا است. این فستیوال پر ازهیجان, شادی, پایکوبی و آواز است. افراد شرکت نماینده در این جشن به همدیگر گوجه فرنگی های نرم پرتاب می نمایند و به یک باره قسمتی از شهر به رنگ قرمز در می آید. این جشنواره یکی از جشن ها هیجانی در دنیا است.

تایلند

جشن آب

در روزهای گرم تابستان مردم تایلند این جشنواره را برگزار می نمایند و مردم برروی همدیگر با تفنگ آب پاش, سطل و هرچیزی که در دست دارند آب می پاشند. مردم تایلند براین باورند که با این کار خوش یمنی برای همدگیر و کشورشان به ارمغان می اورند. جشنواره آب یکی از جشنواره های جذاب دنیا است.

آمریکا

جشنواره بالن

در این جشنواره بالن های زیبا در آسمان شهر آلبوکرکی, نیومکزیکو, ایالات متحده آمریکا به پرواز در می یند. مدت این جشنواره 9 روز است و بیشتراز 700 بالن در آن به چشم می خورد. آسمان شهر زمانی که بالن ها به پروازدرمی آیند دیدنی می شود و آسمان پر از رنگ می شود و شادی را به مردم آن محل هدیه می دهد.

ایتالیا

جشنواره جنگ پرتقالی

این جشنواره, معروف به مبارزه پرتقال ها است. این رسم که شامل پرتاب کردن پرتقال های گندیده به همدیگر است جز خشن ترین جشنواره های دنیا محسوب می شود.

برزیل

جشنواره ریو

جشنواره ریو یکی از جشنواره عظیم دنیا است . این جشن به مدت 5 روز است که 40 روز مانده به عید پاک برگزار می شود. کارنوال ریو, روز آدینه آغاز می شود و روز سه شنبه به اتمام می رسد. در این جشنواره بیشتر از 2میلیون نفر در خیابان های شهر ریو جشن می گیرند و خوشحالی می نمایند.

آنگلستان

Glastonbury

یکی دیگر از جشنواره های دنیا, فستیوال گلستنونبری در آنگلستان است; که معروف به جشن هنرهای معاصر آنگلستان است. این جشنواره شامل: پایکوبی, تئاتر, کمدی, سیرک, موسیقی و دیگر هنر ها است که در این جشن افراد مشهور و هنرمندآن محبوب مردمی نیز دربین مردم حضور دارند تا شادی این جشن را چندبرابرنمایند. این جشن به مدت 3الی 4 روز در فضای باز برگزار می شود.

جشنواره های دنیا, برنامه هایی هستند که شادی و خوشحالی را به زندگی مردم آن منطقه هدیه می دهند. بیشتر جشنواره ها برای عظیمداشت رسم و رسوم منطقه خود برگزار می شود تا نسل های آینده آن ها تاریخ منطقه خود را فراموش ننمایند.

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1167

به "جذاب ترین جشنواره های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین جشنواره های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید