اتصال BTS ها به شبکه فیبرنوری راه چاره مشکل کیفیت اینترنت موبایل

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران، صادق عباسی شاهکوه گفت: مطابق نظارت های رگولاتوری، اپراتورها ملزم به رعایت حداقل هایی هستند و این حداقل ها هم اکنون نیز رعایت می گردد. اما با این وجود ما در حوزه اینترنت افت داشتیم. با این حال در حال کوشش هستیم که در آینده شرایط مان بهتر از این باشد.

اتصال BTS ها به شبکه فیبرنوری راه چاره مشکل کیفیت اینترنت موبایل

وی با بیان اینکه ترافیک مصرفی کاربران در حال افزایش است، ادامه داد: شبکه هم باید متناسب با این افزایش، توسعه یابد. با وجود توسعه صورت گرفته اما در دو سال اخیر توسعه نسبت به سرعت مصرف اتفاق نیافتاده است. بخشی از مسائل مربوط به فرکانس بود که امیدواریم با نصب تجهیزات، بخش عمده ای از این مشکل حل گردد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید نمود: ما مسائل دیگری هم در شبکه موبایل داریم. بحث تداخل فرکانسی در یک سری نقاط هم وجود دارد. برای مثال امروز یک نمونه افت سرعت داشتیم که با آنالیز معین شد که تداخل ایجاد شده است. پس از برطرف تداخل سرعت 2 مگابیت به بیش از 30 مگابیت رسید.

عباسی شاهکوه گفت: باید توجه داشت که کیفیت شبکه موبایل در همه زمان ها و مکان ها یکسان نبوده و افت و خیز دارد. اما با این حال مسئولیت ما حل مسائل شبکه است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سابق رگولاتوری در مورد دلایل افت کیفی اینترنت گفت: در مقطعی حدود 50 نقطه شناسایی شد که ظرفیت پشت BTS ها کم بود. این ظرفیت به وسیله اپراتورها افزایش یافت و در آن مقطع وضع بهتر شد. اما این همیشگی نیست و هر زمان ممکن است اشکالی پیش بیاید. پس موضوع باید به صورت دائمی برطرف گردد.

رئیس سابق تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: انشالله در آینده با توسعه شبکه ارتباطات ثابت و اتصال BTS ها به شبکه فیبرنوری، از لحاظ افت کیفیت، موارد کمی را در این شبکه ببینیم. تا آن موقع این مسائل در مقاطعی وجود خواهد داشت که با همکاری رگولاتوری و اپراتورها باید برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1904

به "اتصال BTS ها به شبکه فیبرنوری راه چاره مشکل کیفیت اینترنت موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال BTS ها به شبکه فیبرنوری راه چاره مشکل کیفیت اینترنت موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید