اتصال میان سلولهای عصبی با میکروروبات

به گزارش مجله ویراپارس، پژوهشگران کره جنوبی، میکروروبات هایی ابداع نموده اند که می توانند به برقراری اتصال میان سلول های عصبی یاری نمایند.

اتصال میان سلولهای عصبی با میکروروبات

روبات های کوچک می توانند اتصالات میان سلول های عصبی باشند و مانند پلی میان دو گروه متفاوت از سلول ها عمل نمایند. به گفته پژوهشگران، ممکن است که این روبات های کوچک بتوانند به رشد شبکه ای از سلول های عصبی در آزمایشگاه یاری نمایند و حتی به تقویت روش های ترمیم سلول های عصبی بیانجامند.

پژوهشگران موسسه علم و فناوری کره جنوبی(KIST) به سرپرستی یونهی کیم(Eunhee Kim) و هونگسو چوی(Hongsoo Choi)، از مهندسان این موسسه، روبات های مستطیل شکلی ابداع نموده اند که طول آنها 300 میکرومتر است. در قسمت بالای ربات ها، شیارهای باریک و افقی، تقریباً به عرض شاخه های سلول های عصبی قرار دارند که پیغام ها را با سلولهای دیگر رد و بدل می نمایند.

پژوهشگران دریافتند که این میکروروبات ها، زمین حاصلخیزی برای سلول های عصبی موش ها هستند. همزمان با رشد سلول ها، آکسون های ارسال نماینده پیغام و دندریت های گیرنده پیغام، شیارهای باریک این ربات ها را دنبال می نمایند.

هدف یک میکروروبات در زمانی که با حدود 100 سلول عصبی بارگیری شد، این بود که بین دو گروه جداگانه از سلول های عصبی قرار بگیرد و فاصله میان آنها را پر کند. میدان های مغناطیسی چرخشی، میکرو روبات را به سمت هدف راهنمایی می نماید.

این اتصالات جدید، به سیگنال های عصبی امکان دادند تا از یک خوشه سلول های عصبی به خوشه دیگری انتقال یابند. شاید ایجاد این پل های عصبی، به پژوهشگران امکان دهد تا مدل های بهتری از شبکه های پیچیده سلول های عصبی مغز طراحی نمایند. ممکن است که سیستم های مشابه، به ابداع روش های جدیدی برای آنالیز رشد سلول های عصبی منجر شوند و نهایتا به درمان افراد مبتلا به آسیب های عصبی یاری نمایند.

این پژوهش، در مجله Science Advances به چاپ رسید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1210

به "اتصال میان سلولهای عصبی با میکروروبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال میان سلولهای عصبی با میکروروبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید