اتاقک های شاه نشین سی و سه پل ساماندهی می گردد

به گزارش مجله ویراپارس، اتاقک های شاه نشین سی و سه پل پس از آماده سازی و بعد از 50 سال برای مردم قابل بازدید خواهد شد.

اتاقک های شاه نشین سی و سه پل ساماندهی می گردد

فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:

با شروع دستور به کار ساماندهی روی سی و سه پل و حاشیه آن اتاقک های شاه نشین که قبلا با تیغه آجری و گچی پوشانده شده بود، نمایان و پس از آن تعیین شد که این اتاقک ها دارای تزئینات دوران صفوی هستند.

فریدون الهیاری در خصوص ساماندهی منظر سی و سه پل، نیز این چنین بیان نمود که این موضوع مدتی در حال آنالیز بود و تعیین شد که بعضی از قسمت های پل نامتجانس و حاشیه پل نیازمند ساماندهی و بهبود مبلمان شهری بود.

به گفته ایشان اتاقک هایی که روی پل قرار داشتند، سالیان درازی با تیغه هایی از آجر و گچ پوشانده شده بودند و داخل آن سیاهه هایی از آتش وجود داشت که باید ساماندهی بگردد، اما این موضوع به بیش از 50 سال گذشته باز می گردد که این اتاقک ها قابل دسترسی بوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد که پس از نمایان شدن این اتاقک ها در این روزها تعیین شد که این اتاقک ها دارای تزئینات صفوی هستند و پس از پاکسازی، نظارت و آماده سازی برای مردم قابل بازدید خواهد بود.

در خصوص حصار سی وسه پل، حصار متشکل از کابل براساس اظهارات الهیاری مورد تایید واقع شده است که با کمی تغییرات پس از تایید نهایی کارشناسان در نوع پایه اجرایی می گردد و پس از آن با رنگ آجری به کار گیری می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2036

به "اتاقک های شاه نشین سی و سه پل ساماندهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاقک های شاه نشین سی و سه پل ساماندهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید