ابراز نگرانی ناتو از حملات ترکیه علیه شمال سوریه

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران، وبگاه خبری سازمان ناتو اظهار داشت که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو با مولود چاووش اوغلو، وزیرخارجه ترکیه در شهر استانبول دیدار و مصاحبه کرد.

ابراز نگرانی ناتو از حملات ترکیه علیه شمال سوریه

در این دیدار دبیرکل ناتو، مشارکت ترکیه در ماموریت های آموزشی در افغانستان و عراق را ستود و گفت که ناتو به ترکیه در حفاظت در مرزهای جنوبی یاری خواهد نمود.

به گفته دبیر کل ناتو، این سازمان طی سال های گذشته بیش از 5 میلیارد دلار را در تاسیاست نظامی ترکیه از جمله در زیرساخت های مهمی مانند پایگاه های دریایی و سایت های راداری سرمایه گذاری نموده است که همه این ها نشان دهنده تعهد ناتو به امنیت ترکیه است.

دبیر کل ناتو در عین حال که موقیعت ترکیه در مبارزه با تروریسم را مهم ارزیابی کرد، گفت: هیچ کدام از متحدان ناتو مانند ترکیه متحمل حملات تروریستی نیستند و هیچکدام نیز به مانند ترکیه میزبان تعداد زیادی پناهجو بویژه از سوریه نیستند.

با این حال دبیرکل ناتو نگرانی خود را درباره خطر افزایش بی ثباتی ها در منطقه و تشدید تنش ها در جریان حملات انجام شده علیه شمال سوریه نیز خاطرنشان کرد و گفت در این ارتباط با وزیرخارجه ترکیه مصاحبه نموده است.

استولتنبرگ همچنین اضافه کرد: اگرچه ترکیه نگرانی های امنیتی مشروع دارد، اما انتظار براین است که ترکیه حداکثر خویشتنداری را به خرج دهد، چون ما دارای دشمن مشترکی به نام داعش هستیم.

دبیرکل ناتو با اشاره به همکاری های گذشته با ترکیه علیه تروریست، اضافه کرد: این دستاوردها نباید به خطر بیافتد و نباید اجازه داده گردد که اسرای داعشی فرار نمایند. جامعه جهانی ضروری است تا یک راه چاره بلندمدت و مشترک را در ارتباط با جنگجویان خارجی در سوریه پیدا کند.

استولتنبرگ در سخنان خود همچنین نگرانی ناتو را از خرید سامانه موشکی اس 400 روسیه توسط ترکیه خاطرنشان کرد و گفت اگرچه این به ترکیه مربوط است که چه سامانه (موشکی) را بخرد، اما نگرانی بسیاری درباره تطابق اس 400 با سامانه های ناتو وجود دارد و خطر را برای دیگر اعضای ناتو افزایش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 466

به "ابراز نگرانی ناتو از حملات ترکیه علیه شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی ناتو از حملات ترکیه علیه شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید