9 کشته در پی وقوع سیل و طوفان در ونیز و بعضی شهرهای ایتالیا

به گزارش مجله ویراپارس، طوفان در بخش های مختلف ایتالیا، منجر به بدترین سیل سال های اخیر در ونیز و کشته شدن نه نفر شده است.

9 کشته در پی وقوع سیل و طوفان در ونیز و بعضی شهرهای ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

طوفان، بادهای قوی و بارش های سنگین در بخش هایی از ایتالیا، منجر به مرگ نه نفر و وقوع بدترین سیل در یک دهه اخیر در شهر ونیز شده اند.

مدارس سراسر کشور تعطیل شده اند و مسئولین پس از دریافت چندین هشدار آب و هوایی از آژانس حفاظت شهری، از شهروندان و گردشگران خواسته اند که از سفرهای غیرضروری اجتناب نمایند.

دو جوان در جنوب شهر رم بر اثر برخورد یک درخت با ماشین شان کشته شده اند و یک فرد دیگر نیز در نزدیکی شهر تراچینا (در استان لاتینا) با افتادن تعداد زیادی از درختان کاج توسط باد جان خود را از دست داده است. یک مرد 21 ساله در ناپل در اثر سقوط یک درخت و یک زن در اثر پرتاب شدن باقیمانده های ساختمانی در منطقه شمالی لیگوریا، متاسفانه کشته شده اند.

یک آتش نشان داوطلب که به سازمان پاسخ اضطراری در سن مارتینو در بادیا در بخش شمالی کشور یاری می کرد، نیز بر طبق گزارشات کشته شده است.

بیشتر بخش های شهر ساحلی ایتالیایی ونیز پس از وقوع مدهای بالا در آب، غرق و بادهای قوی باعث ایجاد بدترین سیل سال های اخیر در این شهر شده اند.

ونیز که به وجود کانال ها، گاندولاها، قصرهای زیبا و کلیساها مشهور است، مکررا در بازه زمانی ماه اکتبر تا دسامبر، با بارش های سنگین روبه رو می گردد، اما سیل روز دوشنبه بسیار فراتر از حد انتظار بود.

آب تا ارتفاع 160 سانتی متر بالاتر از سطح دریا در مد، بالا آمد و این موضوع یعنی که حداقل 77 درصد شهر به زیر آب رفته است. اگر سطح مد تایید گردد، این مد، بالاترین سطح از دسامبر سال 1979 خواهد بود. بالاترین سطح مد در نوامبر سال 1966، 194 سانتی متر بوده است.

مد بالای دوشنبه توسط سیستم آب و هوایی فشار پایین در شمال ایتالیا به وجود آمده است که سبب شد بادهای قوی از سمت جنوب به شمال بوزند و آب را به سمت ونیز هل بدهند.

گردشگران و ساکنان شهر با خستگی بسیار در سطح آبی بالاتر از کمرشان راه می روند در حالی که رستوران ها و فروشگاه ها در آب، غرق شده اند. این مکان ها که به امید مقابله با سیل در جلوی درب ورودیشان، موانعی قرار داده بودند، متاسفانه پیروز نشدند. صاحبین مغازه ها نیز کوشش می نمایند با سطل، آب داخل ملک شان را تخلیه نمایند.

فضای بزرگ میدان سنت مارکو به یک دریاچه تبدیل شده و آب تا گذرگاه های جلوی قصر دوک و دیگر بخش های شهر بالا آمده است.

دوندگان ماراتن ونیز در روز یکشنبه با قدم گذاشتن در خیابان هایی که آب تا مچ پا بالا آمده بود، از ادامه مسابقه ناامید شدند.

انتظار نمی رفت که مدهای بالای روز سه شنبه تا این حد شدید باشند، اما وزش مداوم بادهای شدید، سطح مد را در ونیز به 110 سانتی متر رساند. این عدد، حداقل 12 درصد شهر را غرق می نماید. سیل های 110 سانتی متری معمولا 4 بار در سال رخ می دهند.

دیگر بخش های کشور ایتالیا نیز تحت تاثیر این طوفان ها هستند. شهر رم با یک اطلاعیه هوای نامطلوب با امکان بارش های مکرر، بادهای قوی و طوفان های شدید در مناطق ساحلی لاتزیو به مردم هشدار داد.

سیل در مد بالا به خاطر تغییرات آب و هوایی در ونیز در این سال ها رایج تر شده است؛ مسئله ای که با توجه به گرمایش جهانی، بالاتر رفتن دما و آب شدن یخ های قطبی، روز به روز بدتر خواهد شد.

بر طبق گزارشات، ده ها درخت در رم از ریشه در آمده اند و بسیاری از پارک ها و مکان های گردشگری از جمله فروم رومی و کولوسئوم و طاق کنستانتین، تعطیل شده اند. در بخش های جنوبی نیز شهر باستانی رومی ویرانه های پمپئی به علت شرایط طوفانی بسته شده است.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 553

به "9 کشته در پی وقوع سیل و طوفان در ونیز و بعضی شهرهای ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 کشته در پی وقوع سیل و طوفان در ونیز و بعضی شهرهای ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید