17 درصد بیکاران مازندران را افراد دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا تشکیل می دهند

به گزارش مجله ویراپارس، خبرگزاری خبرنگاران- سیدمحمود حسینی پور، تربیت نیروهای ماهر برای بخش کشاورزی و صنعت مازندران را در گرو نقش آفرینی اساسی آموزش و پرورش و از ماموریت های محوری این نهاد در استان دانست.

17 درصد بیکاران مازندران را افراد دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری، سیدمحمود حسینی پور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در نوشهر که با حضور وزیر آموزش و پرروش برگزار گردید، اضافه کرد: هنرستان های مازندران باید وظیفه تربیت نیروهای ماهر برای بخش کشاورزی را بر عهده بگیرند.

رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران، توسعه صنعتی در مازندران را هم نیازمند تربیت نیروهای ماهر دانست و تاکید نمود: کارخانه های بزرگ در آینده نزدیک در استان راه اندازی می گردد و تامین نیروی این صنایع بزرگ و پیشرفته هدف گذاری لازم برای تربیت افراد توانمند و حرفه ای در هنرستان ها را می طلبد.

وی خواهان تشکیل کارگروه ویژه خانه صنعت و خانه کشاورزی با آموزش و پرورش شد و توضیح داد: این کار گروه می تواند ظرفیت سازی لازم را به وسیله تعامل با دستگاه های اجرایی استان در راستای اشتغالزایی و توسعه انجام دهد.

استاندار مازندران با تاکید بر این که صرف تحصیل کردن و توسعه مراکز آموزش عالی مشکل بیکاری استان را بیشتر می نماید، گفت: 17 درصد بیکاران مازندران را افراد دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا تشکیل می دهند.

وی با اظهار این که دانش آموزان مازندرانی بر اساس دستاوردها و موفقیت های علمی از باهوش ترین های کشور هستند، اضافه کرد: آموزش و پرورش باید متناسب با اقلیم فرهنگی، اجتماعی و مالی نیروی انسانی را تربیت کند تا شاهد این همه جمعیت دانش آموخته بیکار در استان نباشیم.

حسینی پور، نقش آموزش و پرورش را در تربیت نیروی انسانی منحصربفرد توصیف کرد و گفت: برای رسیدن به جایگاه آموزش در بیانیه گام دوم رهبری باید تحولات جدی در این حوزه بویژه در استان ها رقم بخورد.

وی اضافه کرد: قشر فرهیخته آموزش و پرورش در تمامی دوره های انقلاب با ایثارگری خود دانش آموزانی را تربیت کردند که در پیروزی و تداوم انقلاب و ارتقای کشور در عرصه های مختلف درخشیدند.

استاندار با بیان این که 45 درصد نیروی انسانی ما در روستاها هستند و 3600 روستا در مازندران داریم، گفت: باید راهبرد مالی ما در روستاهای استان مورد بازنگری و برنامه ریزی اساسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2011

به "17 درصد بیکاران مازندران را افراد دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا تشکیل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 درصد بیکاران مازندران را افراد دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا تشکیل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید