10 نکته در خرید خانه پیش ساخته

به گزارش مجله ویراپارس، خانه های پیش ساخته در واقع بناهایی هستند که بخش قابل توجهی از آن ها در محیط اولیه ساخته می شود و سپس در محیط ثانویه مونتاژ می شود. این ساختمان های پیش ساخته از متریال مختلفی تشکیل شده اند که از جمله آن ها می توان به آلیاژهای سبک و مستحکم، چوب، تیغه و مواد پلاستیکی اشاره کرد. در طی چند سال اخیر شاهد ساخت بیشتر این سازه ها نسبت به گذشته هستیم و می توان گفت عامل اصلی این موضوع اختلاف قیمت زیاد ساختمان های پیش ساخته در مقایسه با سایر بناها است.

10 نکته در خرید خانه پیش ساخته

اندیشه ساخت این سازه ها برای نخستین بار در قرن 18 میلادی شکل گرفت؛ اما پس از جنگ دنیای دوم و بالا رفتن احتیاج به مسکن استفاده از آن ها خیلی بیشتر شد. به طوری که بیشتر بناها در کشورهای پیشرفته از نوع ساختمان های پیش ساخته هستند. قیمت پایین، تنها یکی از ویژگی های مثبت و مزایای این سازه ها است و از دیگر مواردی که موجب رجحان آن ها نسبت به سایر ساختمان ها شده می توان به قابلیت جابجایی و مونتاژ، سرعت اجرا در ساخت و ساز، عایق در برابر حرارت، صوت و گرما و ... اشاره کرد. به همین علت خانه پیش ساخته امروزه هواداران بسیاری دارد. در هنگام خرید این خانه ها باید به نکاتی توجه نمود که در ادامه بیشتر به آنالیز آن ها می پردازیم.

نکات مهم در خرید خانه پیش ساخته

  1. برترین نوع خانه های پیش ساخته

برترین نوع خانه و ویلای پیش ساخته باید شرایطی داشته باشد که بتواند از لحاظ زیبایی و مدرن بودن، آسایش و آرامش و سایر امکانات مورد احتیاج را برای شخص فراهم نماید. نمی توان ویژگی های برترین خانه پیش ساخته را دقیقا اعلام کرد، زیرا با توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط محیط و اقلیم زمین شناسی رتبه بندی این خانه ها فرق دارد. از نظر زیبایی خانه های پیش ساخته چوبی در رتبه نخست قرار دارند؛ اما از لحاظ مقاومت ساختمان های پیش ساخته با سازه lsf مورد تایید هستند.

  1. امکانات خانه پیش ساخته

یکی از نکاتی که در هنگام خرید خانه پیش ساخته باید به آن توجه نمود امکانات خانه پیش ساخته است. از جمله امکانات موجود در این خانه ها می توان به کمد دیواری، سرویس بهداشتی، آشپزخانه به همراه کابینت، حمام، سالن نشیمن، سیستم گرمایشی و سرمایشی، انشعاب لوله کشی توکار، پنجره های دوجداره پی وی سی، درب ضد سرقت و ... اشاره کرد. بنابراین باید ابتدا معین کنید که می خواهید این سازه به چه امکاناتی مجهز باشد. هر چقدر که سازه به امکانات بیشتری مجهز باشد قیمت نهایی آن نیز بالاتر خواهد بود.

  1. ابعاد و متراژ خانه پیش ساخته

ابعاد ویلای پیش ساخته نیز خیلی اهمیت دارد و باید در هنگام خرید به طور دقیق آن را معین کنید که متناسب با محل نصب باشد. با توجه به نوع خانه پیش ساخته که می تواند چوبی، فولادی و ... باشد، متراژهای متفاوتی دارند؛ اما معمولا خانه های پیش ساخته در ابعاد 15، 18، 30، 40، 50، 72 و 100 متری هستند. البته می توان به صورت سفارشی خانه پیش ساخته را در ابعاد مورد نظر سفارش داد. این سازه ها را می توان در متراژی بین 30 الی 200 متر بنا به درخواست مشتری اجرا نمود.

ابعاد و متراژ خانه پیش ساخته

  1. نمای خانه پیش ساخته

نمای خانه پیش ساخته کاملا وابسته به سلیقه فرد است و می تواند نمای داخلی و بیرونی ساختمان را متناسب با علایق خود سفارش دهد. معمولا برای نمای داخلی بنا از کلاف، کاغذ دیواری و رنگ استفاده می نمایند و نمای خارجی نیز می تواند آجری و ... باشد. متریالی که برای نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می گردد تاثیر مستقیمی روی قیمت خانه پیش ساخته دارد.

  1. مصالح و متریال خانه پیش ساخته

جنس، کیفیت مصالح و متریالی که در ساخت خانه های پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد می تواند روی مقاومت، استحکام نهایی سازه و بعلاوه نمای ظاهری آن تاثیر بگذارد. در صورتی که از برترین متریال بر اساس استانداردها در ساخت سازه استفاده شده باشد وزن بسیار سبک، مقاومت و انعطاف پذیری بالایی خواهد داشت. در نتیجه می توان به راحتی از آن در منطقه های که دارای شرایط آب و هوایی خاصی هستند مانند شمال و جنوب کشور استفاده نمود. بنابراین باید آنالیز کنید که شرکت سازنده از چه نوع متریال و مصالحی در ساخت خانه پیش ساخته استفاده می نماید.

  1. قوانین خانه های پیش ساخته

گاهی اوقات شهرداری در بعضی از منطقه ها اجازه ساخت و ساز خانه های پیش ساخته را نمی دهد و یا اینکه طبق قوانین و مقررات خاصی این مجوز را صادر می نماید؛ بنابراین احتیاج است که پیش از سفارش خانه پیش ساخته و سازه lsf اطلاعات کاملی از قوانین ساختمان های پیش ساخته به دست آورید؛ به عنوان مثال در بعضی از منطقه ها دنیا مانند اتحادیه اروپا قانون جامع و یکپارچه ای برای ساخت و ساز این نوع سازه ها وجود ندارد و قوانین به صورت محلی متفاوت هستند. این در حالی است که در آمریکای شمالی برای ساخت خانه های پیش ساخته قوانین دقیق و مشخصی از سوی وزارت اسکان و توسعه شهری HUD معین شده است. با اطلاع از قوانین ساخت و ساز در شهر و محل مورد نظر خود با مسائل احتمالی روبرو نخواهید شد.

  1. قیمت خانه پیش ساخته

قیمت ویلای پیش ساخته و خانه پیش ساخته از مهم ترین مواردی است که در هنگام سفارش و خرید این سازه ها باید به آن توجه داشته باشید و در رابطه با آن با شرکت سازنده به توافق برسید. هزینه نهایی خانه های پیش ساخته به عوامل مختلفی مانند مصالح به کار رفته در کارخانه، متراژ خانه، میزان پیش ساختگی آن در کارخانه، میزان جابجایی و حمل و نقل مصالح و ... وابسته است، بنابراین نمی توان تعرفه دقیقی را برای آن معین نمود و تغییر در هر یک از فاکتورهای ذکر شده می تواند میزان قیمت را به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش دهد؛ اما به طور کلی با توجه به ویژگی های سازه های پیش ساخته، مدت زمان کوتاه ساخت و ساز و ... این سازه ها در مقایسه با خانه های معمولی و سنتی دارای قیمت بسیار مقرون به صرفه ای هستند.

  1. مهارت و تخصص پیمانکاران

از دیگر نکاتی که در هنگام سفارش خانه های پیش ساخته باید به آن توجه نمود مهارت و تخصص پیمانکاران است. به همان میزان که کیفیت مصالح و اتصالات به کار رفته در سازه پیش ساخته اهمیت دارد نحوه مونتاژ و نصب آن نیز مهم است و در صورتی که پیمانکاران از مهارت و تخصص کافی برخوردار نباشد نمی توانند خانه را به برترین شکل ممکن آماده سازی و به شما تحویل دهند. این موضوع می تواند روی کیفیت سازه، شکل و شمایل کلی آن و بعلاوه قیمت ویلای پیش ساخته تاثیر بگذارد.

  1. ارائه خدمات پشتیبانی از سازه

ارائه نمودن خدمات پشتیبانی مستمر از سازه و خدمات پس از فروش نیز از دیگر مواردی است که در انتخاب شرکت ساخت و ساز باید به آن توجه داشته باشید.

  1. اعتبار شرکت سازنده خانه پیش ساخته

اعتبار و رزومه کاری شرکت سازنده خانه پیش ساخته نیز خیلی اهمیت دارد و باید شرکتی را انتخاب نمود که سابقه کاری درخشانی داشته باشد، زیرا سپردن سفارش ساخت سازه پیش ساخته به شرکت های تازه کار و غیر معتبر نه تنها موجب اتلاف وقت و هزینه برای شما خواهد شد بلکه نمی توانید در خاتمه تحویل کار به نتیجه مورد نظر دست یابید. بنابراین باید با مقایسه شرکت های فعال در این زمینه برترین گزینه را انتخاب کنید. شرکت ستون قصر طلایی از معترجحانن و با سابقه ترین شرکت های ساخت و ساز است که می توانید با اطمینان خاطر ساخت خانه مد نظر خود را به آن ها بسپارید. به وسیله شماره های 02188231285 -02188231284 - 09034009189 می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2020

به "10 نکته در خرید خانه پیش ساخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته در خرید خانه پیش ساخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید