تور ارزان دبی: گروه متحد امارات در یمن خواهان مشارکت در فرایند سیاسی شد

به گزارش مجله ویراپارس، گروه موسوم به المجلس الإنتقالی الجنوبی وابسته به امارات در جنوب یمن در پاسخ به اظهارات فرستاده سازمان ملل متحد، خواهان مشارکت در تمامی مراحل فرایند سیاسی کشور شد.

تور ارزان دبی: گروه متحد امارات در یمن خواهان مشارکت در فرایند سیاسی شد

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه موسوم به المجلس الإنتقالی الجنوبی(شورای انتقالی جنوب یمن) در واکنش به اظهارات هانس گراندبرگ فرستاده سازمان ملل در امور یمن، بر ضرورت مشارکت این گروه در فرایند سیاسی یمن تأکید کرد.

این گروه در بیانیه ای تأکید کرد: تحقق صلح در یمن تنها به وسیله گوش فرا دادن به گروه های جنوبی محقق نمی گردد بلکه باید آن ها را در تمامی مراحل سیاسی مشارکت داد.

در این بیانیه بعلاوه آمده است: مشارکت جنوب یمن در فرایند سیاسی نیازمند اراده سازمان ملل برای تضمین صلح واقعی و دائمی است به گونه ای که تحقق این امر ممکن نیست مگر اینکه حرف و سخنان به فعل تبدیل گردد.

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز، در این بیانیه بعلاوه اشاره شده است که توافقنامه ریاض همچنان یک فرصت حقیقی برای فرایند صلح موفقیت آمیز تحت رهبری سازمان ملل متحد است به شرط آنکه هیأت مذاکره کننده مشترک به موجب این توافقنامه تشکیل گردد.

در این بیانیه بعلاوه بر عدم پایبندی دولت هادی به تعهدات خود ذیل توافقنامه مذکور به ویژه بازگشت کابینه مشترک به عدن اشاره شده است.

روز آدینه گراندبرگ در سخنانی مقابل اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره شرایط استان های جنوب یمن ابراز نگرانی کرد.

نوامبر 2019 دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی و شورای انتقالی جنوبی یمن توافقنامه ریاض را امضا کردند که به موجب آن کابینه تازه متشکل از اعضای دو طرف تشکیل شد اما بخش نظامی این توافقنامه همچنان با موانعی روبرو است.

به موجب این توافقنامه اعضای کابینه تازه وارد شهر عدن شدند اما پس از حملات در این شهر و اعتراضات مردمی، دوباره به ریاض بازگشتند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1775

به "تور ارزان دبی: گروه متحد امارات در یمن خواهان مشارکت در فرایند سیاسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: گروه متحد امارات در یمن خواهان مشارکت در فرایند سیاسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید