کودک امروز با نوستالژی دهه 60 ارتباط نمی گیرد

کارگردان فیلم منطقه پرواز ممنوع با اشاره به اینکه کوشش نموده فیلم مصرفی فراوری کند نه چشنواره ای، از افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان انتقاد کرد و گفت: در این مراسم به کودک درون برگزارنمایندگان جشنواره، اهمیت بیشتری نسبت به کودک بیرونی داده شد چون فرزندان ما دیگر با فیلم های نوستالژیک دهه شصت ارتباط برقرار نمی نمایند.

کودک امروز با نوستالژی دهه 60 ارتباط نمی گیرد

به گزارش خبرنگاران، سازندگان فیلم منطقه پرواز ممنوع که در جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان حضور دارد، پیش از نمایش در این رویداد بروشور اوریگامی فیلم را به بچه ها و نوجوانان رهگذر اهدا کردند و همچنین بازیگران فیلم با هواپیماهای دست ساز و لباس های مخصوص خود جلوی در سینما ایستادند تا تبلیغی متفاوت برای فیلم خود انجام دهند.

در این راستا حامد بامروت نژاد، تهیه نماینده این فیلم بر ضرورت جدی دریافت سینمای نوجوان، تبلیغات و نوآوری در این حوزه و همچنین کم و کیف برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان تاکید نمود.

او گفت: منطقه پرواز ممنوع برای دیده شدن ساخته شده و هر چیزی که فکر می کردیم جذاب باشد مثل هواپیما، یوزپلنگ و... را به آن اضافه کردیم تا نوجوانان با آن ارتباط برقرار نمایند. به باور مرسومی که فیلم می سازد تا ساخته باشد، اعتقادی نداریم و چون پیگیر هستیم که این فیلم به سمع و نظر مخاطب خود برسد، این شیوه تبلیغات را برای آن طبیعی می دانیم. سود عده ای در فراوری است و برای توزیع انگیزه ای ندارند اما ما کوشش کردیم که بعد از فراوری، فیلم برایمان آغاز گردد.

او اضافه نمود: ما کوشش کردیم یک محصول مصرفی فراوری کنیم نه جشنواره ای و اکران فیلم در اصفهان برای ما تجربه و تمرینی پیش از اکران سراسری این فیلم در آبان ماه بود. قصد داریم که این فیلم برای اکران عمومی حالت تجاری پیدا کند، به همین دلیل لباس هایی مخصوص فیلم طراحی نموده ایم تا به فروش برسانیم. همچنین در صدد فراوری لوازم تحریر و یک اسباب بازی هواپیمایی با کاغذ که برد 25 متری دارد نیز هستیم تا مخاطب را برای خرید بلیت این فیلم قانع کنیم.

این تهیه نماینده ادامه داد: متأسفانه سینمای ایران در سبد فرهنگی نوجوان ایرانی نیست و سینمای نوجوان هویت مستقلی از لحاظ بازار فرهنگی ندارد. عمده فیلم های ساخته شده یا کودک هستند یا بزرگ سال درحالی که علایق نوجوان ها در این دو دسته نمی گنجد و آن ها جهان را شکل دیگری می بینند بنابراین فیلم سازی که در این وادی قدم می گذارد باید برای اقناع نوجوان کوشش زیادی کند تا او را به سینما بکشاند.

او گفت: من هوادار پر و پا قرص جدا شدن جشنواره فیلم کودک از جشنواره فیلم کودک و نوجوان هستم چرا که فکر می کنم این امر باعث می گردد ما پادشاه لخت سینمای نوجوان را ببینیم و درباره آن فکر کنیم. عمده المان های به کار رفته در جشنواره فیلم کودک و نوجوان مربوط به بچه ها است تا نوجوانان و همین امر حاکی از مورد غفلت واقع شدن سینمای نوجوان است درحالی که باید به هر دوی این وجوه اهمیت داده گردد.

بامروت نژاد اظهار داشت: با برگزاری این جشنواره موافقم اما بهتر است دبیرخانه دائمی آن در طول سال فعال باشد و به کامل شدن چرخه فراوری فیلم در حوزه کودک و نوجوان یاری کند. در مراسم افتتاحیه این جشنواره نیز احساس کردم که به کودک درون برگزارنمایندگان، اهمیت بیشتری نسبت به کودک بیرونی داده شده، چون فرزندان ما دیگر با فیلم های نوستالژیک دهه شصت ارتباط برقرار نمی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: بروزرسانی: 26 مهر 1398 شناسه مطلب: 276

به "کودک امروز با نوستالژی دهه 60 ارتباط نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودک امروز با نوستالژی دهه 60 ارتباط نمی گیرد"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید