کتاب هایی که در انبار وزارت فرهنگ فسیل می شوند

به گزارش مجله ویراپارس، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از 30 میلیارد تومان کتاب در انبار های وزارت ارشاد خاک می خورند و خواننده ندارد.

کتاب هایی که در انبار وزارت فرهنگ فسیل می شوند

سیدیاسر احمدوند در نشست با اهالی نشر مازندران گفت: خرید کتاب از سوی دولت رویه ای نادرست است و اکنون حدود 30 میلیارد تومان کتاب در انبار های این وزارت خانه موجود است که بعضی از این کتاب ها حتی رایگان هم خواننده ندارند.

او اضافه نمود: راه حل درست حمایت از کتابخوانی، خرید کتاب به وسیله مردم است چون دولت خریدار خوبی نیست.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کتاب باید در بازار به وسیله، آخرین حلقه مصرف و متناسب با ذائقه خواننده نوشته و عرضه گردد نه اینکه وزارت ارشاد با هدف حمایت از نویسندگان کتاب بخرد.

احمدوند گفت: هشت هزار میلیارد تومان کتاب سالانه در کشور فراوری می گردد در حالیکه همه حمایت وزارت ارشاد حدود 30 میلیارد تومان است.

او اضافه نمود: وزارت ارشاد و شخص وزیر از اندازه حمایت ها رضایت ندارند اما بضاعت دولت و وزارتخانه این است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی یارانه حمایتی که سال جاری در نمایشگاه مجازی کتاب مصرف شد 25 میلیارد تومان بود که همه این یارانه نیز مصرف نشد درحالیکه پارسال در همان روز نخست شاهد اتمام یارانه بودیم.

او در مورد حمایت از هنرمندان گفت: 90 هزار نفر عضو صندوق هنر هستند و می توانند از تسهیلات این صندوق بهره مند شوند و بیش از 500 میلیارد تومان سال جاری در این حوزه هزینه خواهد شد.

خبرنگاران مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2148

به "کتاب هایی که در انبار وزارت فرهنگ فسیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب هایی که در انبار وزارت فرهنگ فسیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید