کامیون مرسدس بنز GenH2 هیدروژنی ، رونمایی نسل تازه کامیون های پیل سوختی

به گزارش مجله ویراپارس، کامیون مرسدس بنز GenH2 با پیل سوختی هیدروژنی معرفی گردید. دایملر تراک نسل تازه کامیون های پیل سوختی را رونمایی کرد تا شاهد آینده ای متفاوت در این صنعت باشیم.

کامیون مرسدس بنز GenH2 هیدروژنی ، رونمایی نسل تازه کامیون های پیل سوختی

خبرنگاران - الهام زهره وند: در نمایشگاه صنعت حمل و نقل هانوفر - آلمان نسل تازه کامیون های پیل سوختی مرسدس بنز رونمایی شد.

به طور خلاصه کامیون GenH2 مرسدس بنز یک کامیون پیل سوختی هیدروژنی است که امکان حمل و نقل جاده ای دوربرد با هیدروژن مایع را فراهم نموده. این کامیون بخشی از کوشش های مرسدس-بنز برای پیشبرد فناوری های پاک و کاهش آلایندگی در صنعت حمل ونقل است.

مشخصات فنی کامیون مرسدس بنز GenH2 با پیل سوختی هیدروژنی

این کامیون هیدروژن را به برق و بخار آب تبدیل می نماید. بخار آب از موتور خارج می گردد و برق هم مورد استاده موتور خودرو قرار می گیرد. این روش باعث فراوری صفر گازهای آلاینده می گردد.

موتور این کامیون در محور عقب خودرو واقع شده است. قدرت موتور برقی بین 600 تا 900 اسب بخار و سه هزار نیوتون متر گشتاور آن است. با یک بار سوخت گیری کامل، می تواند بیش از هزار کیلومتر پیمایش داشته باشد. دو مخزن ذخیره هیدروژن دارد که هر کدام 40 کیلوگرم و در مجموع 80 کیلوگرم وزن دارند. هیدروژن در دمای منفی 250 درجه سانتیگراد در این مخازن، نگهداری می گردد. این نسل آینده خودروها است و احتمالا در سال های آینده شاهد توسعه آن ها هستیم.

GenH2 به سیستم های پیشرفته ای مانند سیستم بازیافت انرژی و فناوری های بهینه سازی مصرف انرژی مجهز است. این سیستم ها به افزایش کارایی و کاهش مصرف انرژی یاری می نمایند. طراحی GenH2 به گونه ای است که شامل مخازن هیدروژنی با فشار بالا برای ذخیره سازی هیدروژن و سیستم های مدیریت پیشرفته برای اطمینان از عملکرد بهینه در شرایط مختلف جاده ای است.

این کامیون به علت استفاده از فناوری هیدروژنی، توانایی پیمودن مسافت های طولانی تر نسبت به بعضی دیگر از کامیون های برقی را دارد. این ویژگی، آن را به گزینه ای مناسب برای حمل ونقل در مسافت های بین المللی و بین شهری تبدیل می نماید.

منبع: بیت ران
انتشار: 26 شهریور 1403 بروزرسانی: 26 شهریور 1403 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2314

به "کامیون مرسدس بنز GenH2 هیدروژنی ، رونمایی نسل تازه کامیون های پیل سوختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامیون مرسدس بنز GenH2 هیدروژنی ، رونمایی نسل تازه کامیون های پیل سوختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید