چین برای حفظ حریم شخصی اتباع خود قانون تازه وضع کرد

به گزارش مجله ویراپارس، کنگره ملی خلق چین روز آدینه به طور رسمی قانون جدیدی وضع کرد تا از حریم شخصی و داده های کاربران در فضای مجازی محافظت گردد.

چین برای حفظ حریم شخصی اتباع خود قانون تازه وضع کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، قرار است این قانون از اول نوامبر اجرایی شوند. چین در ماه های اخیر کوشش خود برای قانون گذاری در خصوص فضای مجازی را شدت بخشیده و بر علیه شرکت های عظیم فناوری در چین که رویه های انحصارطلبانه دارند، وارد عمل شده است.

دولت چین از شرکت های فناوری خواسته تا برای ذخیره سازی داده های کاربران خود به شکلی ایمن تمهیدات بهتری اتخاذ نمایند و این در حالی است که اعتراض عمومی به سوءمدیریت و سوءاستفاده از داده های خصوصی افراد به وسیله شرکت های فناوری در چین روز به روز در حال افزایش است.

بر اساس قانون تازه، رسیدگی و مدیریت اطلاعات شخصی افراد باید به شکل شفاف و مسئولانه انجام گردد و دسترسی به داده های کاربران باید محدود به برطرف احتیاج های ضروری باشد. در قانون یادشده ملزومات و رویه های جمع آوری داده های شخصی افراد مشخص شده و شرح داده شده که این کار باید با رضایت افراد انجام گردد و دستورالعملی هم به منظور انتقال داده های کاربران چینی به خارج از این کشور مشخص شده است.

بعلاوه بر اساس قانون یادشده هر مجموعه و شرکتی باید فردی را به اسم مسئول حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران مشخص کند و از این افراد بخواهد تا در این زمینه به طور دقیق بر مبنای قانون عمل نمایند. قانون حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران و قانون امنیت داده چین دو رکن اساسی این کشور برای مدیریت اینترنت در آینده محسوب می شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1749

به "چین برای حفظ حریم شخصی اتباع خود قانون تازه وضع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای حفظ حریم شخصی اتباع خود قانون تازه وضع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید