چه ارتباطی بین ادم و نارسایی احتقانی قلب وجود دارد؟

به گزارش مجله ویراپارس، دکتر سلام/بیماری معروف به ادم شامل تجمع مایعات در بافت های بدن و ایجاد تورم است. ادم و نارسایی احتقانی قلب به هم ارتباط دارند زیرا ادم می تواند در نتیجه نارسایی احتقانی قلب ایجاد شود. در نارسایی احتقانی قلب ، قلب نتواند مقدار کافی خون را در اطراف بدن پمپ کند. فشار در خون منجر به افزایش فشار در کوچکترین رگهای خونی می شود و مایعات به داخل بافت نشت می کند که باعث ورم می شود. در موارد شدید ، ممکن است مایعات از رگهای خونی کوچک در ریه ها نیز نشت کند و باعث ایجاد ادم ریوی شود.

چه ارتباطی بین ادم و نارسایی احتقانی قلب وجود دارد؟

نارسایی احتقانی قلب دلایل مختلفی دارد ، اما یکی از شایع ترین آنها احتمالاً باریک شدن عروق کرونر است که خون رسانی به عضله قلب را کاهش می دهد و از عملکرد طبیعی آن جلوگیری می کند. حمله قلبی همچنین می تواند باعث از کار افتادن قلب شود زیرا به عضله قلب آسیب می رساند و باعث از بین رفتن آن می شود. داروها ، نقص دریچه قلب ، فشار خون بالا و غده تیروئید بیش از حد فعال ممکن است منجر به نارسایی قلبی شود. علائم نارسایی احتقانی قلب شامل نفس کشیدن است ، چه هنگام ورزش و چه در حالت خوابیده ، احتمالاً همراه با سرفه ، و ادم اندام تحتانی ، به ویژه ادم مچ پا. در شخصی که نارسایی احتقانی قلب و ورم دارد ، این احتمال نیز وجود دارد که کبد متورم شود.

علاوه بر تورم بافت های زیر پوست ، ادم باعث می شود که پوست براق به نظر برسد و پس از فشار انگشت جایش بماند. هنگامی که ادم , ریه را درگیر می کند ، درد قفسه سینه و همچنین مسائل تنفسی ممکن است بوجود آید. در مواردی که ادم و نارسایی احتقانی قلب منجر به ادم ریوی می شود ، شرایط جدی است و به طور کلی نیاز به درمان اورژانسی در بیمارستان است.

در مواردی که ادم و نارسایی احتقانی قلب از شدت کمتری برخوردار است و ریه ها را تحت تأثیر قرار نمی دهد ، اما ادم کلی محیط اطراف وجود دارد ، ممکن است از داروهایی که به عنوان مهار کننده های ACE و بتا بلاکرها شناخته می شوند ، برای تنظیم مایعات بدن و محافظت از قلب استفاده شود. داروهای دیگری به نام ادرار آور می توانند به کلیه ها کمک کنند مایعات اضافی را که منجر به ادم می شوند ، از بین ببرند. هر بیماری زمینه ای که بر قلب تأثیر بگذارد به طور کلی برای بهبود کار قلب باید درمان شود.

بیماران مبتلا به ادم و نارسایی احتقانی قلب ممکن است بتوانند با ایجاد تغییر در رژیم غذایی و ورزش ، کاهش وزن و ترک سیگار و مصرف بیش از حد الکل به این شرایط خود کمک کنند. چشم انداز افراد مبتلا به ادم و نارسایی احتقانی قلب معمولاً ضعیف است ، زیرا این شرایط معمولاً بدتر می شود ، اما پیش آگهی یک فرد به شدت بیماری بستگی دارد. در بعضی موارد ، ممکن است علائم با درمان چندین سال ثابت بماند

منبع: همگردی
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1401

به "چه ارتباطی بین ادم و نارسایی احتقانی قلب وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه ارتباطی بین ادم و نارسایی احتقانی قلب وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید