پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 2 آذرماه ماه 1401

به گزارش مجله ویراپارس، آسمان تهران امروز آفتابی پیش بینی شده است و دما در طول شب از نه درجه به مرور و در طول روز به بیست و یک درجه می رسد. آب و هوای تهران امروز در بعضی منطقه ها در محدوده ناسالم برای همه و در بعضی منطقه ها دیگر ناسالم برای گروه های حساس است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 2 آذرماه ماه 1401

به گزارش خبرنگاران؛ اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام نمود از فردا روند کاهشی دمای هوا شروع می گردد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده

آسمان تهران فردا (2 آذر ماه) آفتابی با حداقل دمای هفت و حدبیشتر دمای 20 درجه سانتیگراد و طی روز پنج شنبه (3 آذر ماه) آفتابی با حداقل دمای 7 و حدبیشتر دمای 18 درجه سانتیگراد و برای روز آدینه (4 آذر ماه) آفتابی و در بعضی ساعات ابری با حداقل دمای 8 درجه و با حدبیشتر دمای 17 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 134 یعنی در بعضی منطقه ها در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در بعضی منطقه ها دیگر در شرایط ناسالم برای همه قرار گرفته است.

بعلاوه آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 132 بود و کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار داشت.

پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می دهد استمرار پایداری و سکون جوی تا صبح روز چهارشنبه (2 آذرماه) همزمان با ترافیک صبحگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم در بیشتر منطقه ها را در پی خواهد داشت. عدم وزش باد مؤثر در طول روز سبب انباشت آلاینده ها خواهد شد.

با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی چهارشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم در بیشتر منطقه ها ادامه خواهد داشت.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب های احتمالی کاهش تردد خودرو ها و کنترل فعالیت واحد های صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه می نماید.

شرایط آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز آدینه و شروع بارش باران و برف در منطقه ها غرب و شمال غربی اطلاع داد. این سامانه بارشی شنبه آینده تقویت می گردد.

بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی تا روز پنجشنبه در بیشتر منطقه ها کشور جو آرام و پایداری حاکم است و در شهر های صنعتی و پُرجمعیت تهران، کرج، ارومیه، اراک و اصفهان به ویژه طی 3 روز آینده باعث افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

امروز در جزایر واقع در خلیج فارس در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد.

آدینه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در بعضی منطقه ها شمال غرب و غرب کشور ابرناکی رگبار، باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2156

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 2 آذرماه ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 2 آذرماه ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید