پیروزی امامی و محبی در نخستین مبارزه، با حذف افضلی دومین سهمیه المپیک از دست رفت

به گزارش مجله ویراپارس، نمایندگانا وزان 70 و 125کیلوگرم کشتی آزاد ایران در نخستین مبارزه خود در رقابت های قهرمانی دنیا برابر حریفانشان به رجحان رسیدند اما رضا افضلی در مبارزه نخست با نمایشی ضعیف مغلوب شد و حذف شد.

پیروزی امامی و محبی در نخستین مبارزه، با حذف افضلی دومین سهمیه المپیک از دست رفت

به گزارش خبرنگاران، در جریان دومین روز از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2019، که در نورسلطان پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است، یونس امامی نماینده وزن 70 کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز زیر 23 سال دنیا، در دور نخست برابر اریگلنت پریزرنی از آلبانی به روی تشک رفت و در خاتمه با نتیجه 11 بر یک به فزونی رسید و راهی دور یک هشتم نهایی شد.وی در دور دوم به مصاف الامان دوگدوربیک از قرقیزستان خواهد رفت.

در وزن المپیکی 74 کیلوگرم که 39 کشتی گیر حضور دارند، رضا افضلی در دور نخست برابر خیندری گارزون کابالرو از کوبا به میدان رفت و با ارائه یک نمایش ضعیف با نتیجه 5 بر 2 مغلوب شد و با توجه به شکست 10 بر 6 این کوبایی در دور بعد مقابل بکزاد عبدالرحمانوف ازبک و دارنده 2 برنز دنیا، افضلی وداع زودهنگامی از این رقابت ها داشت و نتوانست سهمیه المپیک را برای ایران بگیرد.پیش از وی امیر محمد یزدانی نیز در 65 کیلوگرم حذف شد و از رسیدن به سهمیه المپیک باز ماند.

در وزن 92کیلوگرم که یک وزن غیرالمپیکی است نیز 18 آزادکار حضور دارند و علیرضا کریمی پس از استراحت در دور نخست باید برابر برنده مبارزه کشتی گیران چین و مولداوی به روی تشک برود.

در وزن 125 کیلوگرم که یک وزن المپیکی است 28 کشتی گیر حضور دارند، در این وزن یدالله محبی در دور نخست برابر دورجخاند از مغولستان 6 بر یک به فزونی رسید. وی در دور بعد و در یک هشتم برابر گویازدوفسکی دارنده 2 مدال برنز دنیا از آمریکا به روی تشک می رود.

به گزارش خبرنگاران، در جریان برگزاری رقابت های مقدماتی اوزان 57 و 65 کیلوگرم کشتی آزاد که روز گذشته(پنج شنبه) برگزار گردید، رضا اطری در وزن المپیکی 57 کیلوگرم پس از کسب دو پیروزی مقابل نمایندگان بلاروس و کره شمالی، برابر زائور اوگویف قهرمان سال 2018 دنیا از روسیه با حساب 2 بر 0 مغلوب شد و با توجه به فینالیست شدن رقیبش، راهی گروه بازنده ها شد. وی تا دقایقی دیگر برابر خبایار ادرنبات دارنده مدال برنز دنیا و طلای بازی های آسیایی از مغولستان به روی تشک می رود و در صورت فزونی ضمن صعود به دیدار رده بندی، پیروز به کسب اولین سهمیه المپیک برای کشتی آزاد ایران در وزن 57 کیلوگرم خواهد شد.

امیر محمد یزدانی در وزن 65 کیلوگرم دیگر نماینده ایران در روز نخست بود که پس از پیروزی برابر حریفی از ترکمنستان، در دومین مبارزه به والدس از کوبا 13 بر 9 باخت و با حذف از این رقابت ها، نتوانست سهمیه المپیک را برای ایران بگیرد.

به نفرات اول، دوم، وم مشترک و پنجم مشترک در 6 وزن المپیکی، سهمیه المپیک اختصاص پیدا می نماید و نفراتی که نتوانند صاحب سهمیه شوند باید در رویدادهای گزینشی المپیک برای رسیدن به سهمیه کوشش نمایند.

حذف ناباورانه حاجی علی اف

در جریان رقابت های وزن 65 کیلوگرم روز گذشته حاجی علی یف دارنده 3 طلای دنیا و برنز المپیک از آذربایجان نیز در یک کشتی جنجالی برابر رشیدوف روس مغلوب شد و به گروه بازنده ها رفت. وی در این مرحله نیز مقابل اتوگورو ژاپنی در یک کشتی پر افت و خیز و زیبا با نتیجه 10 بر 9 مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 395

به "پیروزی امامی و محبی در نخستین مبارزه، با حذف افضلی دومین سهمیه المپیک از دست رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی امامی و محبی در نخستین مبارزه، با حذف افضلی دومین سهمیه المپیک از دست رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید