خاتمه بازشماری آراء در استانبول

به گزارش مجله ویراپارس، آراء 1089 صندوق رای در منطقه مال تپه استابول پس از کش و قوس فراوان بازشماری شد.

خاتمه بازشماری آراء در استانبول

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه حریت٬ شب گذشته در منطقه مال تپه بالاخره پس از 17 روز تاخیر در اعلام نتایج قطعی انتخابات کلانشهر استانبول٬ آراء 1089 صندوق رای پس از کش و قوس فراوان بازشماری شد.

صورت جلسه بازشماری آراء برای شاخه استانی نهاد عالی انتخابات ارسال شده و قرار است امروز این نهاد در مورد نتایج قطعی انتخابات استانبول٬ تصمیم گیری کند.

اگر چه هنوز خبری از امکان برگزاری مجدد انتخابات استانبول نیست، اما دیروز برات آلبایراک وزیر امور مالی و دارایی و داماد ارشد اردوغان که پس از شخص رئیس جمهور به عنوان متنفذترین فرد کابینه شناخته می شود٬ اعلام کرده که برگزاری مجدد انتخابات در کلانشهر استانبول٬ بر اقتصاد ترکیه تاثیر منفی نمی گذارد و کارشناسان بر این باورند که این سخن آلبایراک می تواند نشان دهنده این باشد که حزب حاکم در صورت عدم رضایت از نتایج بازشماری آراء٬ احتمالاً گزینه انتخابات مجدد را در دستور کار قرار می دهد.

حزب عدالت و توسعه بر این باور است که در انتخابات استانبول٬ تخلفات گسترده به نفع مخالفین اردوغان اجرا شده، اما ائتلاف مخالفین اردوغان معتقد است که اکرم امام اوغلو در این کلانشهر٬ بن علی یلدرم نخست وزیر سابق و یار و همراه قدیمی اردوغان را شکست داده و حکومت نمی تواند این شکست را هضم کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 180

به "خاتمه بازشماری آراء در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه بازشماری آراء در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید