واکنش رسمی ایران به توهین نژادپرستانه علیه طارمی در پرتغال

به گزارش مجله ویراپارس، فدراسیون فوتبال ایران با انتشار بیانیه ای صحبت های نژادی مطرح شده علیه مهدی طارمی را محکوم کرد.

واکنش رسمی ایران به توهین نژادپرستانه علیه طارمی در پرتغال

به گزارش خبرنگاران، مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو که در تابستان سال جاری تا آستانه یک انتقال بزرگ هم رفت اما در نهایت در پرتغال ماند، اتفاقات عجیبی را در آغاز لیگ تجربه می نماید و با اظهارات تند نژادی روبرو شده است.

کارلوس خاویر، اسطوره باشگاه اسپورتینگ با انتقادی بسیار تند از مهدی سوژه شد. انتقاد او به ماجرای پرحاشیه ملاقات پورتو و آروکا برمی گردد. خاویر به طارمی توهینی نژادپرستانه نموده و سپس گفته بود او وقتی به پرتغال آمد شنا بلد نبود ولی حالا شیرجه زدن را خوب یاد گرفته است.

حالا فدراسیون فوتبال نیز این صحبت ها را محکوم نموده و در بیانیه ای نوشت:

در پی اظهارات سخیف کارلوس خاویر بازیکن سابق اسپورتینگ لیسبون علیه مهدی طارمی بازیکن ایرانی تیم پورتو، فدراسیون فوتبال و اعضای تیم ملی فوتبال ایران، اظهارات نژادپرستانه را محکوم کردند.

تعجب آور و مایه تأسف است که این اظهارات نژادپرستانه علیه یک بازیکن متعهد و وفادار بیان شده است، آن هم از سوی فردی که خود عضوی از خانواده دنیای فوتبال است. اعضای تیم ملی ایران این اظهارات شرم آور را محکوم و تاکید می نماید، زبان دنیای فوتبال زبان مهربانی است و قطعا همانطور که ادبیات سخیف و ناپسند استفاده شده در کلام این بازیکن سابق فوتبال علیه طارمی با واکنش منفی در این کشور روبه رو شده، این اظهارات از سوی تمامی اعضای خانواده بزرگ و بین المللی فوتبال در سرتاسر دنیا نیز رد می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2278

به "واکنش رسمی ایران به توهین نژادپرستانه علیه طارمی در پرتغال" امتیاز دهید

1 کاربر به "واکنش رسمی ایران به توهین نژادپرستانه علیه طارمی در پرتغال" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رسمی ایران به توهین نژادپرستانه علیه طارمی در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید