هرگز این 3 اشتباه را هنگام خرید لوازم آرایش نکنید

به گزارش مجله ویراپارس، اگر اهل استفاده از لوازم آرایشی در منزل هستید، بد نیست اصول خرید این محصولات را یاد بگیرید.

هرگز این 3 اشتباه را هنگام خرید لوازم آرایش نکنید

شما برای خرید لوازم آرایش کجا می روید؟ داروخانه یا فروشگاه های عرضه نماینده لوازم آرایشی و بهداشتی؟ در این مطلب از خبرنگاران شما را با 3 اشتباه رایج در خرید لوازم آرایشی آشنا خواهیم کرد.

3 اشتباه رایج در خرید لوازم آرایشی

بی توجهی به خطر مسمومیت

خیلی از بانوان، هوادار لوازم آرایشی هستند که روی پوست آن ها ماندگاری طولانی تری داشته باشد که البته فروشندگان هم با توجه به این احتیاج، محصولات خود را تحت عنوان رژ لب 24ساعته یا کرم پودر گریم به مشتریان عرضه می نمایند.

ضروری است بدانید مواد آرایشی که دارای ماندگاری طولانی تری روی پوست هستند، حاوی درصد بالایی سرب هستند، زیرا این فلز تاثیر زیادی در باقی ماندن پارافین و رنگ های آرایشی روی پوست دارد.

توصیه کاربردی

برای اینکه بفهمید لوازم آرایشی که قصد خرید آن را دارید حاوی سرب است یا نه، مقداری از رژلب را روی دست خود بمالید. با یک انگشتر طلا روی آن را خراش دهید. اگر رنگ آن به مشکی تغییر یافت، مطمئن باشید که آن محصول دارای درصد بالایی از سرب است.

بی توجهی به تاریخ مصرف

آیا شما هم عادت دارید اگر عاشق رنگ یک سایه چشم هستید، آن را سال ها نگه دارید؟

بیش از نیمی از بانوانی که برای خرید لوازم آرایش به فروشگاه ها می فرایند کوچک ترین توجهی به تاریخ مصرف این محصولات ندارند. این در حالی است که بسیاری از این محصولات ماه ها نیز در فروشگاه ها، گمرک و غیره باقی می مانند و وقتی به فروش می رسند چیزی به خاتمه تاریخ مصرف آن ها باقی نمانده است.

توصیه کاربردی

هنگام خرید لوازم آرایشی قبل از پسندیدن رنگ این محصولات، در پی تاریخ مصرف آن باشید. محصولات معتبر حتما دارای تاریخ فراوری و تاریخ انقضا هستند.

خرید محصول قلابی به جای اصل در خرید لوازم آرایشی

ممکن است شما به جعبه یک ریمل نگاه کنید و ببینید برچسب کنترل کیفیت وزارت بهداشت را دارد و با خیال راحت آن را خریداری کنید، ولی فقط داشتن برچسب وزارت بهداشت کافی نیست. گاهی مواد آرایشی بهداشتی که حتی از کانال های رسمی و با مجوز وزارت بهداشت و درمان وارد کشور می شوند، بسته بندی پلمپ شده ندارند و به راحتی از طریق افراد سودجو تخلیه و با مواد دیگری پر می شوند.

توصیه کاربردی

اول لوازم آرایشی معتبر را انتخاب کنید و سپس از برچسب وزارت بهداشت و پلمپ بودن آن محصول مطمئن شوید. مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی باید روی تمام اقلام خارجی، برچسب فارسی نویسی شامل نام محصول، نام تجاری، تاریخ فراوری و انقضا، شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت و نام شرکت واردنماینده درج شده باشد. اگر به این دست از مطالب علاقه دارید می توانید مطلب آرایش خود را با لباستان ست کنید را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه این گیاه پوست شما را مثل آینه می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2099

به "هرگز این 3 اشتباه را هنگام خرید لوازم آرایش نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز این 3 اشتباه را هنگام خرید لوازم آرایش نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید