نوروز 1400 کجا سفر کنیم؟

به گزارش مجله ویراپارس، تعطیلات نوروز یکی از بهترین زمان ها برای مسافرت است. برخی ها مقاصد بین المللی را برای گذران تعطیلات انتخاب می نمایند و بسیاری از هموطنان با توجه به اقلیم های مختلف جغرافیایی و آب وهوایی کشورمان به یکی از مناطق گردشگری ایران سفر می نمایند.

نوروز 1400 کجا سفر کنیم؟

در ماه های اخیر به جز چند شهر و استان، شرایط کووید 19 در بیشتر مناطق کشورمان نسبتا پایدار مانده است که نظریه های مختلفی از جمله ابتلای قبلی تعداد قابل توجهی از جمعیت مطرح شده است؛ ولی آیا این شرایط ماندگار است؟ یا مانند فواصل بین موج های قبلی با یک نسیم، قابلیت ویرانگر خود را باز می یابد؟

کنترل نشدن ویروس های تنفسی در درازمدت، این فرصت را برای آنها فراهم می نماید که با تغییر ساختار (جهش) در محیط باقی بمانند و مبارزه با آنها سختتر گردد.

اکنون نیز فرم های جهش یافته در بعضی استان ها گزارش شده است که با ادامه رفت وآمدهای بین شهری در کل کشور گسترش خواهدیافت.

اشکال جدید ویروس با توجه به سهولت بیشتر سرایت، قطعا همه گیری را ریشه دار و ماندگارتر خواهدکرد و با نظر به کشندگی بیشتر و ابتلای بیشتر سنین پایین، پیامدهای جمعیت شناسی و مالی جبران ناپذیری به دنبال خواهدداشت.

قطعا فرصت تعطیلات نوروزی از محدود زمان هایی است که اقشار مختلف مردم برای برطرف خستگی و ملاقات با اقوام و همچنین مسافرت در اختیار دارند و رعایت این توصیه که دو نوروز متوالی در خانه بمانید برای بسیاری سخت است ولی با توجه به تجربیات یک سال گذشته و مقدم بودن حفظ سلامت مردم، اعمال دستورالعمل هایی مبنی بر کاهش سفرهای نوروزی، اجتناب ناپذیر است.

دکتر علیرضا فاطمی - متخصص بیماری های عفونی / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1547

به "نوروز 1400 کجا سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروز 1400 کجا سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید