نوای موسیقی جاده ابریشم با سازهای شین جیانگ (بخش دوم)

به گزارش مجله ویراپارس، فرهنگسرای نیاوران میزبان نمایشگاه سازها: دلربایی سازهای شین جیانگ - موسیقی جاده ابریشم بود. با بخش دوم گزارش تصویری خبرنگاران از این نمایشگاه همراه باشید تا با سازهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه بیشتر آشنا شویم.

نوای موسیقی جاده ابریشم با سازهای شین جیانگ (بخش دوم)

شین جیانگ مرواریدی درخشان در گنجینه فرهنگی چین است. این منطقه همیشه خانه پایکوبی و آواز خوانده میشود. موسیقی و پایکوبی شین جیانگ دارای ویژگی های منطقه ای و قومی خاصی است. فرهنگ سنتی قومیت ها با مدرنیته در هم آمیخته و فرهنگ غنی و متنوع شین جیانگ را شکل داده است که به خوبی جاذبه و نیروی زندگی تازه ای را می توان در آن احساس کرد. در قسمت اول گزارش تصویری خبرنگاران از نمایشگاه سازهای چین غربی، با تعدادی از سازهای این منطقه آشنا شدیم. این سازها برای بازدیدکنندگان بسیار جالب بودند، به خصوص در روز اول نمایشگاه که نوازنده های بومی به نواختن این سازها می پرداختند. علت این جذابیت این است که بسیاری از این سازها مانند سه تار، یا در اصل ایرانی هستند و یا ریشه ایرانی دارند و مشابه سازهای کشورمان هستند. با بخش دوم گزارش خبرنگاران همراه باشید تا با سایر سازهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه آشنا شویم.

جکنت، خاستگاه: قزاق
سامارا، خاستگاه: روس
ایجیک تاجیک، خاستگاه: تاجیک
رباب تاجیک، خاستگاه: تاجیک
باربوت، خاستگاه: قزاق
رباب هامی، خاستگاه: اویغور
سیبزیئه، خاستگاه: قزاق
کومز، خاستگاه: قرقیز
رباب کاشغر، خاستگاه: اویغور
رباب چوپان، خاستگاه: اویغور
ایجیک، خاستگاه: اویغور
رباب دائولانگ، خاستگاه: اویغور
سورنای تاجیک، خاستگاه: تاجیک

نظر شما درباره سازهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه چیست؟ کدام یک از این سازها برای شما جالب تر بود؟ نظرات خود را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1929

به "نوای موسیقی جاده ابریشم با سازهای شین جیانگ (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوای موسیقی جاده ابریشم با سازهای شین جیانگ (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید