نوآوری جدید محققان چینی

به گزارش مجله ویراپارس، دانشمندان چینی نمونه ای از میکروکنترل کننده های سدیم یونی مسطح با چگالی توان بالا، پایداری حرارتی برتر و انعطاف پذیری مکانیکی عالی را ساخته اند.

نوآوری جدید محققان چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، دانشمندان چینی نمونه ای از میکروکنترل کننده های سدیم یونی مسطح (NIMCs) با چگالی توان بالا، پایداری حرارتی برتر و انعطاف پذیری مکانیکی عالی را ساخته اند.

نمونه اولیه توسط دو گروه تحقیقاتی به ترتیب توسط Zhongshuai از انستیتوی فیزیک شیمیایی دالیان (DICP) آموزشگاه علوم چین (CAS) و بائو شینه، یک دانشگاهی CAS و رئیس دانشگاه علوم و فناوری چین ساخته شد.

ریزپردازنده ها و ریزگردها به عنوان منبع اصلی کلید برای الکترونیک هوشمند و یکپارچه کوچک مانند مجهز به سنسور از راه دور، میکروبوبات ها و میکروسیستم های خودران شناخته شده اند.

NIMC هایی که توسط دانشمندان DICP جمع آوری شده اند، از منابع فراوان سدیم، کم هزینه و خواص الکتروشیمیایی سدیم قابل مقایسه با لیتیوم بهره مند می شوند. با وجود پتانسیل بسیار خوبی برای ساخت وسایل الکترونیکی انعطاف پذیر، برنامه های کاربردی عظیم لیتیوم احتمالاً با عرضه محدود و افزایش هزینه منابع روبرو می شوند.

محققان گفتند که ریز ابررساناها با جهت انتشار یونی چند جهته و ظرفیت بهتر و قابلیت سرعت، پتانسیل فوق العاده ای برای میکروالکترونیک را در اختیار دارند.

مقاله ای در خصوص نتایج تحقیق در ژورنال Advanced Science منتشر شد.

منبع: خبرگزاری فارس