مقاله: کاخ سلطان سلیمان؛ جاذبه گردشگری معروف استانبول، عکس

به گزارش مجله ویراپارس، اگر تا پایانی این پارک قدم بزنید، به نقطه ای خواهید رسید که چشم انداز تنگه بسفر و دریای مرمر را می بینید که بسیار لذت بخش است. درون این پارک یک موزه تاریخ علوم و فناوری نیز قرار گرفته است که می توانید در صورت تمایل از آن نیز بازدید کنید.

مقاله: کاخ سلطان سلیمان؛ جاذبه گردشگری معروف استانبول، عکس

یکی دیگر از موزه ها، مربوط به ظروف چینی و ژاپنی است که قدمت زیادی دارند. در یک بخش از این موزه، لوازم آشپزخانه های قدیم که برخی هایشان از طلا و برخی دیگر از مس ساخته شده است نشان داده می گردد.

نسختین عمارتی که در این کاخ بنا شده است، عمارت جینیلی است که ساخت آن در سال 1472 به پایان رسیده است. توپکاپی در زبان ترکی به معنای دروازه توپ ها است. علت قرار دریافت این نام بر روی این عمارت این است که توپ های بزرگی خارج از دروازه های این قصر استقرار یافته اند. گویا این توپ ها برای فتح این شهر مورد استفاده قرار گرفته اند. در این موزه، گنجینه های بسیاری از اشخاصی که بیش از 400 سال در آن زندگی نموده اند وجود دارد.

اگر قصد دارید با تور استانبول به این شهر زیبا سفر کنید، حتما توری را انتخاب کنید که شامل بازدید از کاخ توپکاپی باشد. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که این کاخ، بسیار بزرگ است و از بخش های زیادی تشکیل شده است و بازدید از تمام آن ممکن است شما را از گردش در دیگر نقاط استانبول محروم کند.

منبع مقاله: کاخ سلطان سلیمان؛ جاذبه گردشگری معروف استانبول، عکس

انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1899

به "مقاله: کاخ سلطان سلیمان؛ جاذبه گردشگری معروف استانبول، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کاخ سلطان سلیمان؛ جاذبه گردشگری معروف استانبول، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید