مقاله: راه و روش مطالعه گروهی و مزایای آن

به گزارش مجله ویراپارس، برخی از دانش آموزان برای با انگیزه ماندن احتیاج دارند با دانش آموزان دیگر درس بخوانند. مطالعه گروهی برای این دسته از افراد آن ها را برای یادگیری مشتاق می سازد.

مقاله: راه و روش مطالعه گروهی و مزایای آن

در لیست زیر چند نمونه از تاثیرات عالی مطالعه گروهی را می خوانید.

اگر اعضای گروه در مطالب درسی جلوتر هستند و رسیدن به آن سطح برای شما سخت است؛ بهتر است ابتدا به تنهایی مطالب را یاد بگیرید و سپس برای مرور مباحث به گروه ملحق شوید. البته برعکس این قضیه نیز صدق می نماید.

همواره گفته اند یک دست صدا ندارد. وقتی به جای مطالعه انفرادی، در قالب یک گروه و با چند دانش آموز دیگر درس می خوانید؛ پتانسیل و نیروی انسانی بیشتری برای یادگیری مطالب فراهم می گردد. پس در مدت زمان معلوم مطالب بیشتری یاد می گیرید.

قبل از هر جلسه کسی را به عنوان مدیر جلسه انتخاب کنید. کسی که به عنوان مدیر انتخاب می گردد، باید جلسه را در جهت هدف مطالعه کنترل کند و از موثر بودن آن مطمئن گردد. هم چنین مدیر جلسه باید زمان های استراحت را تنظیم کند تا یادگیری خسته نماینده نگردد.

مکان های آرام را برای مطالعه انتخاب کنید. بهتر است محیط مطالعه به گونه ای باشد که اعضای گروه بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار نمایند. اکثر کتاب خانه ها اتاق مطالعه گروهی دارند. البته مادامی که مزاحم بقیه نشوید، می توانید در فضا های آزاد مثل پارک هم گروهی درس بخوانید.

منبع مقاله: راه و روش مطالعه گروهی و مزایای آن

انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1868

به "مقاله: راه و روش مطالعه گروهی و مزایای آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: راه و روش مطالعه گروهی و مزایای آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید