مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلیه می گردد؟

به گزارش مجله ویراپارس، فارس/ فوق تخصص بیماری های کلیه در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلسیمی می گردد گفت: این یک باور منسوخ شده است اما توصیه می گردد لبنیات به همراه غذا مصرف گردد تا کلیسم به همراه سایر غذاها از بدن دفع گردد.

مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلیه می گردد؟

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

حسن ارگانی فوق تخصص بیماری های کلیه، درباره بیماری های کلیه گفت: علائم بیماری کلیه بستگی به نوع بیماری دارد، تنبلی کلیه و نارسایی کلیه به موارد حاد و مزمن تقسیم بندی می گردد و در موارد مزمن ممکن است علائم خاصی وجود نداشته باشد و خود را با علائمی مانند خستگی عمومی، ضعف بدن و کم اشتهایی نشان دهد، در بیماری حاد، تغییر رنگ ادرار، افزایش ناگهانی فشار خون و اختلال هوشیاری مشاهده می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است در صورت سنگ ساز شدن یک کلیه، کلیه دیگر درگیر گردد گفت: بله این موضوع ممکن است و در صورت رعایت نکردن اصول تغذیه ممکن است کلیه دیگر نیز درگیر سنگ سازی گردد، لذا ضروری است این افراد هر شش ماه یکبار به پزشک مراجعه نمایند و داروهای مورد احتیاج را دریافت نمایند.

ارگانی در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلسیمی می گردد گفت: این یک باور منسوخ شده است اما توصیه می گردد لبنیات به همراه غذا مصرف گردد تا کلیسم به همراه سایر غذاها از بدن دفع گردد.

متخصص کلیه توضیح داد: موضوعی به نام درد کلیه وجود ندارد، درد در شیت دور کلیه ایجاد می گردد و دردهایی که با سرما و گرما تغییر پیدا می نمایند به دلیل تغییرات عضلات دور کلیه و اسپاسم عضلات است که معمولا با انجام کارهای سنگین بروز می نماید، این افراد ضروری است توسط پزشک معاینه شوند و ورزش های لازم را دریافت نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1147

به "مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلیه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلیه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید