مرمت حمام قرمزی گل آذرشهر تکمیل می شود

به گزارش مجله ویراپارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تداوم مراحل تکمیلی مرمت حمام قرمزی گل آذرشهر خبر داد.

مرمت حمام قرمزی گل آذرشهر تکمیل می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ضمن بیان این مطلب به تاریخ و فرهنگ غنی منطقه آذربایجان اشاره کرد و گفت: برای حفظ کردها و مواریث تاریخی استان، مرمت ابنیه تاریخی در تمام شهرستان ها با جدیت در حال پیگیری و تداوم است.

آبدار گفت: با توجه به ارزش و اهمیت تاریخی این حمام، کارشناسان میراث فرهنگی اداره کل استان برای استحکام بخشی و مرمت این بنا در تلاش اند و تاکنون اقدام به تهیه ریزمتره و طرح های مرمتی جهت روند عملیاتی مرمت و اجرای آن توسط پیمانکار کرده اند.

وی در ادامه به قدمت این حمام تاریخی اشاره کرد و گفت: بر اساس شواهد موجود، مشخصات معماری و شیوه اجرای ساختمان حمام به صورت طاق و گنبد زمان احداث این حمام به دوره قاجار نسبت داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه میزان اعتبار تخصیص یافته برای تداوم و تکمیل مرمت این حمام تاریخی را مبلغی بالغ بر 189 میلیون تومان اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در خصوص برنامه های آینده این اداره کل در راستای تکمیل پروژه های مرمتی شهرستان آذرشهر گفت: در برنامه های آینده این اداره کل، ادامه مرمت و ساماندهی حمام قرمزی گل و مرمت مجموعه چهار سوق آذرشهر، مرمت بازار آلقو و مرمت مساجد صخره ای چراغیل در دستور کار قرار گرفته است.

آبدار اعلام کرد: حمام تاریخی قرمزی گل آذرشهر پس از اتمام پروژه طبق طرح مصوب، با کاربری بوم گردی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 281

به "مرمت حمام قرمزی گل آذرشهر تکمیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت حمام قرمزی گل آذرشهر تکمیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید