مالزی پس از 5 سال دوباره مشتری نفت ایران شد

به گزارش مجله ویراپارس، شرکت پتروناس مالزی در آخرین ماه سال 2017 اولین محموله نفت خام خود از سال 2012 به این طرف را از ایران وارد کرد.

مالزی پس از 5 سال دوباره مشتری نفت ایران شد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع مطلع گفت، هند قرار بوده در ماه دسامبر، بیشترین خرید نفت خود از ایران را در طی 9 ماه گذشته داشته باشد و موجب افزایش صادرات نفت ایران به بازار آسیا گردد.

این منبع اگاه گفت، خریداران آسیایی بر اساس برنامه قرار بود روزانه 1.92 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری نمایند که 7 درصد نسبت به میزان خرید واقعی انجام شده در ماه میلادی قبلی کاهش نشان می دهد.

هند قرار بود در ماه دسامبر، به استثنای میعانات، حدود 550 هزار بشکه در روز نفت خام از ایران وارد کند، که حدود 78 درصد بیشتر از ماه قبل از آن و بالاترین رقم از ماه مارس تاکنون بود.

این افزایش خرید، موجب جبران کاهش خرید 3 مشتری دیگر (چین، کره جنوبی و ژاپن) از ایران می گردد. آمارهای میزان بارگیری میعانات ایران در ماه دسمابر هنوز منتشر نشده است.

این منبع گفت، همچنین قرار بود در ماه دسامبر شرکت پتروناس مالزی نیز اولین محموله نفت خام خود از سال 2012 به این طرف را از ایران وارد نماید. دو منبع دیگر گفتند، پتروناس یک تک محموله نفت خام سنگین از ایران خریداری نموده است.

آمارهای موسسه تامسون رویترز ایکون نشان می دهد، نفتکش پاتموس واریور در حال تخلیه حدود 300 هزار بشکه نفت خام ایران در بندر مالاکای مالزی است.

شرکت پتروناس به درخواست اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداده است.

75

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 497

به "مالزی پس از 5 سال دوباره مشتری نفت ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی پس از 5 سال دوباره مشتری نفت ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید