لزوم احیای مراودات بین المللی

به گزارش مجله ویراپارس، راه برون رفتن از شرایط حساس اقتصاد، صادرات کالاهای تولیدی است؛ بنابراین باید مراودات بین المللی و مبادلات مالی با دنیا تقویت شود.

لزوم احیای مراودات بین المللی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، رییس اتاق بازرگانی سمنان با تاکید براینکه در شرایط تحریم قرار داریم و اقتصاد در حالت عادی نیست، اظهار کرد: انتقال پول و تبادل پولی ما با دنیا از مجاری قانونی و روشن عملا بسته است؛ بنابراین نباید در داخل نیز با تصمیم های اشتباه فشارهایی را بر اقتصاد و نهادهای اقتصادی تحمیل کنیم.

علی اصغر جمعه ای در گفت وگو با ایبِنا شرح داد: مهم ترین مسئله امروز اقتصاد تقویت توان تولید داخل و به تبع آن، رونق صادرات است که باید در این راستا گام های محکم و شفافی برداشت، ضمن اینکه حیطه فعالیت فعالان اقتصادی را نیز نباید محدود کرد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه بخشی از کالاها از گمرک ترخیص و خارج شد و باید به سرعت باقی مانده کالاها را نیز ترخیص کنیم. با توجه به اینکه بانک مرکزی و سیستم های نظارتی می دانند چه افرادی کالا وارد می کنند و ارز 4200 تومانی را به چه افرادی داده اند و در چه مرحله ای قرار گرفته است. به ویژه در بخش ترخیص کالاهای استراتژیک و مواد اولیه که می تواند راهگشای تولید باشد و منجر به افزایش کالا در بازار و مهار تورم و قیمت شود، باید تدابیر لازم را اندیشید.

به گفته رییس اتاق بازرگانی سمنان، راه برون رفتن از شرایط حساس اقتصاد، صادرات کالاهای تولیدی است؛ بنابراین باید مراودات بین المللی و مبادلات اقتصادی با دنیا تقویت شود. در این راستا برای ایجاد توسعه تجاری و همچنین رونق اقتصادی ناگزیر به ارتباط با دنیا هستیم که انتظار می رود این موارد در اولویت مسئولان قرار گیرد.

جمعه ای با اشاره به مسائل داخلی کشور شرح داد: باید برخی از مقرراتی که در داخل دست و پای فعال اقتصادی را می بندد، تسهیل شود و این به آن معنا نیست که دست سودجویان را هم باز بگذاریم و فضا را برای پولشویی برخی مهیا کنیم.

رییس اتاق بازرگانی سمنان افزود: در شرایط فعلی، نظام بانکی نیز باید همسو با تولید و اقتصاد پیش برود و به جای بنگاهداری به بانکداری بپردازند چرا که همین مسائل نیز باعث بروز مسائل عدیده ای خواهد شد. هر چند کنترل بانک مرکزی بر ترازنامه بانک ها می تواند در این بخش تاثیرگذار باشد.

جمعه ای در انتها با بیان اینکه هر چه بیشتر در راستای شفاف سازی گام برداریم به صلاح مملکت خواهد بود، شرح داد: مجلس و دیگر دستگاه ها نیز به آنچه در رابطه با شفاف سازی است، فوری با دید منفی نگاه نکنند بلکه نگاه منطقی داشته باشند تا شرایط تسهیل شود.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1330

به "لزوم احیای مراودات بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم احیای مراودات بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید