فن بازارها و شرکت های دانش بنیان یزد باید تقویت شوند

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران، محمدصالح اولیاء ظهر امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه فن بازار در کارخانه جنوب یزد با اشاره به اینکه کشور و استان ما در حال گذر از مسیر توسعه است، گفت: توسعه ملزوماتی احتیاج دارد که از جمله آنها تقویت زیرساخت های توسعه است.

فن بازارها و شرکت های دانش بنیان یزد باید تقویت شوند

وی گفت: برای اینکه گذر از مسیر توسعه با موفقیت انجام گردد، باید در زیرساخت ها تحولات جدی ایجاد کنیم و جامعه را در مسیر درست توسعه قرار دهیم در غیر این صورت توسعه همراه با آسیب های فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

اولیاء یکی دیگر از ملزومات توسعه را تقویت فن بازارها و تقویت پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانست و اضافه نمود: توسعه اگر از این مسیر عبور کند، جامعه دچار لطمات کمتری خواهد شد.

رئیس دانشگاه یزد گفت: اگر به دانش بنیان ها به عنوان یک زیرساخت در مسیر توسعه نگاه کنیم، آنگاه شاهد تحولات در استان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه یزد کوشش خود را برای برقراری با صنعت به کار گرفته و تاکنون نیز به موفقیت هایی دست یافته اما لازمه تقویت این ارتباط، اعتماد دو سویه هم از سوی صنعتگران و هم از سوی پژوهشگران است.

اولیاء توضیح داد: اگر این اعتماد ایجاد گردد، به طور قطع شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه صنعت استان یزد و کاربردی شدن پژوهش ها خواهیم شد.

به گزارش خبرنگاران، در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای علمی، پژوهشی، فناوری مراکز تحقیقاتی، آموزش عالی، دانشگاه ها، پارک علم و فناوری، بخش های مختلف صنعتی و تجاری در قالب 60 غرفه به نمایش درآمد و در مراسم اختتامیه نیز از پژوهشگران نمونه استان یزد تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 116

به "فن بازارها و شرکت های دانش بنیان یزد باید تقویت شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فن بازارها و شرکت های دانش بنیان یزد باید تقویت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید