غریب آبادی: حفظ روابط کاری ایران و آژانس بسیار حائز اهمیت است

به گزارش مجله ویراپارس، نماینده دائم کشورمان در سازمان های بین المللی مستقر در وین حفظ روابط کاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را بسیار حائز اهمیت خواند و در عین حال تأکید کرد که بازرسی های آژانس بایستی در یک رویه مستقل، حرفه ای و بی طرفانه صورت پذیرد.

غریب آبادی: حفظ روابط کاری ایران و آژانس بسیار حائز اهمیت است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاظم غریب آبادی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز دوشنبه در نشست ویژه کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی طی بیانیه ای با تأکید بر اینکه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نباید با اقدامات یکجانبه و غیرقانونی محدود گردد، خاطرنشان کرد که حفظ رابطه کاری ایران و آژانس بسیار حائز اهمیت است

کاظم غریب آبادی در این نشست که طی آن انتصاب رافائل گروسی به عنوان مدیرکل جدید آژانس رسماً مورد تأیید اعضا نهاده شد، گفت: ایران یکی از شرکای مهم آژانس بین المللی انرژی اتمی است و لازم است فعالیت های راستی آزمایی آژانس به شیوه حرفه ای؛ مستقلانه و بیطرفانه انجام گردد.

وی توضیح داد: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نباید بواسطه اقدامات قهری غیرقانونی و یکجانبه با مانع روبرو گردد و همچنین نمی بایست مشروط به هیچ پیش شرط خودسرانه ناموجه از سوی دیگر کشور ها گردد.

غریب آبادی همچنین با تاکید بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی برای جمهوری اسلامی یکی از سازمان های بسیار مهم می باشد، اضافه نمود: ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه و با فعالیت ها و برنامه های هسته ای قابل ملاحظه، همیشه به آژانس و نقش شاخص آن در ظرفیت سازی مبتنی بر احتیاج ها و اولویت های خود توجه داشته است. به همین دلیل، ایران معتقد است که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نباید بواسطه اقدامات قهری غیرقانونی و یکجانبه با مانع روبرو گردد و همچنین نمی بایست مشروط به هیچ پیش شرط خودسرانه ناموجه از سوی دیگر کشور ها گردد.

این دیپلمات کشورمان با اشاره به اینکه نظارت و راستی آزمایی در ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت، جزو ماموریت های اصلی کنونی آژانس می باشد، گفت: ایران یک شریک مهم آژانس می باشد. قابل ذکر است که صرفا در امسال تا نوامبر 2019، بیش از 688 بازرسی معادل 1376 روز-نفر بازرسی در ایران اجرا شده است. بنابر این، حفظ روابط کاری سازنده بین ایران و آژانس حائز اهمیت فراوانی بوده و ما معتقدیم چنین امری بایستی در یک رویه مستقل، حرفه ای و بی طرفانه صورت پذیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 600

به "غریب آبادی: حفظ روابط کاری ایران و آژانس بسیار حائز اهمیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی: حفظ روابط کاری ایران و آژانس بسیار حائز اهمیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید