غذاهای دریایی در استانبول ، خوشمزه ترین ها در سفر به ترکیه (تور استانبول ارزان)

به گزارش مجله ویراپارس، اگر تا بحال تجربه سفر به ترکیه را داشتید، بدون شک در جریان موقعیت جغرافیایی این شهر زیبا بوده و میدانید که این شهر در کنار دریای اژه و دریای سیاه قرار گرفته است. همین امر باعث شده تا گردشگرانی که به این شهر سفر میکنند بیش از شهرهای دیگر این کشور به خوردن غذاهای دریایی تمایل نشان دهند.با این تفاسیر بدون شک یافتن رستورانی که غذاهای دریایی را به برترین شکل سرو میکنند میتواند حتی تبدیل به دغدغه ای برای مسافران گردد. اما نه برای شما خوانندگان خبرنگاران!!! چرا که در این مطلب میخواهیم 5 رستوران های استانبول و انواع غذاهای دریایی در استانبول را معرفی و به شما توصیه کنیم.

غذاهای دریایی در استانبول ، خوشمزه ترین ها در سفر به ترکیه (تور استانبول ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

رستوران بالیکچی صاباحاتین

اولین رستورانی که بهتر است بشناسید رستوران بالیکچی صاباحاتین یا ماهیگیر صاباحاتین نام دارد. معروفیت این رستوران دریایی تا حدی است که حتی نیوریورک تایمز در بهار سال 2000 به معرفی آن پرداخته است و اما نه فقط یک بار بلکه این معرفی دوبار به وسیله این روزنامه مشهور آمریکایی انجام شده است. همین قدر که همه میزهای این رستوران درطول تابستان پر هستند برای اثبات این سطح از معروفیت کافی است .اگر کنجکاو شدید که بدانید این رستوران به وسیله چه کسی و یا چه کسانی اداره میشود باید یادیاز خانواده آقای صاباحاتین و گذشته آنها کنیم. این خانواده با سالیان دراز زندگی در ساحل به اهمیت و ارزش ماهی و غذاهای دریایی بخوبی واقف بوده و تصمیم به ساخت چنین رستورانی گرفتند. رستورانی که یکی از برترین ناهارخوری های استانبول به شمار میرود.

رستوران آهیرکاپی بالیک چیسی

اولین و برترین گزینه ای که میتوانید در سفر به ترکیه و رستوران های استانبول و در مجموعه غذاهای ترکیه ای و غذاهای دریایی در استانبول تجربه کنید یک نوع غذای خانگی است که همسر مالک رستوران آن را ابداع نموده به این صورت که ماهی کوچکی را با یک دسر خانگی ترکیب می نماید این غذا شبیه به یکجور حلوا است و پیشنهاد میکنیم این غذای بی نظیر و منحصربفرد را به هیچ وجه از دست ندهید.شاید تا الان تصورتان از این رستوران یک فضای بزرگ باشد اما باید بگم که سخت در اشتباهید. فضای داخلی رستوران بقدری کوچک است که تنها 4 میز را در خود جای داده و البته 5 میز هم در خارج از رستوران و در فضای باز قرار گرفته است. فضایی که در یکی از کوچه پس کوچه های استانبول و در ساحل دریا دریای مرمره قرار گرفته است. و گذراندن اوقاتی در این رستوران بکر و ساحل میتواند حس دوران کودک شما را زنده کند. البته در کنار غذاهای فوق العاده ای که هرگز طعمشان را فراموش نخواهید کرد.

رستوران ماوی بالیک

اگر مایل هستید در سفر به ترکیه غذاهای دریایی در استانبول را در ارتفاعات سرسبز نیز تجربه کنید، این رستوران از غذاهای ترکیه ای و در مجموعه رستوران های استانبول میتواند برترین پیشنهاد ما باشد. رستورانی که در بین ارتفاعات سبز و آب های آبی بُسفر قرار گرفته و غذاهای دریایی را با برترین کیفیت ممکن سرو میکند و شعار آن زیباترین مکانی که درآن آبی و سبز با هم تلاقی می نمایند است. برترین غذاهایی که میتوانید در این رستوران تجربه کنید ماهی کفال قرمز و ماهی آبی خواهد بود.کارکنان حرفه ای این رستوران از سال 1995 تا کنون به برترین شکل از مهمانان خود پذیرایی نموده و سرویس دهی مینمایند. تا به اینجا با رستوران هایی در ساحل دریا و ارتفاعات آشنا شدیم و وقت آن رسیده تا مکان شگفت انگیز دیگری را برای سرو غذا معرفی کنیم. رستورانی در دل جزیره ای در ترکیه.

باشگاه ماهی سوآدا

این رستوران از رستوران های استانبول و غذاهای ترکیه ای و غذاهای دریایی در استانبول از نظر منظره و زیبایی میتواند در کشور ترکیه کم نظیر و یا حتی بینظیر باشد. باشگاه ماهی سوآدا در جزیره بُسفر و وسط آب ها قرار گرفته و وجه تمایز آن علاوه بر موقعیت مکانی اش این است که تازه ترین ماهی ها و سبزیجات را میتوان به راحتی در این رستوران یافت. به علاه اینکه دسرهای خوشمزه ای مانند راحت الحلقوم نیز در آنجا به وفور یافت میشوند و این ویژگی ها دست به دست هم داده ان تا این رستوران را در سفر به ترکیه به معروفیت برسانند.

رستوران و کافه حرمسرای استانبول

و اما پیشنهاد آخر ما گذراندن اوقات خود در رستورانی با منویی تاریخی است. آقای فکری صاحب این رستوران که اتفاقا هنرمند هم هست، خلاقیتی به خرج داده تا این رستوران رو از رقیبان خود متمایز سازد. این خلاقیت در منوی این رستوران خود نمایی میکند. چرا که شامل همان غذاهایی است که برای سلطان سلیمان طبخ می شده است. غذاهایی همانند آنچو و باس دریایی که اتفاقا از برترین غذاهای این رستوران نیز هستند. رستورانی که کیفیت را سرلوحه طبخ غذاهای قدیمی قرار داده و از این رو به چنین معروفیتی دست یافته است. امید است بعد از خواندن این مطلب و البته سفر به شهر استانبول که بیش از هزار و دویست رستوران در خود جای داده است، لااقل یکی از رستورانهای پیشنهاد شده را امتحان نموده و یادی هم از خبرنگاران بفرمایید!

منبع: همگردی
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2182

به "غذاهای دریایی در استانبول ، خوشمزه ترین ها در سفر به ترکیه (تور استانبول ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای دریایی در استانبول ، خوشمزه ترین ها در سفر به ترکیه (تور استانبول ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید