علت استقبال مهمانداران از مسافران در هنگام ورود چیست؟

به گزارش مجله ویراپارس، استقبال مهمانداران از مسافران

تا به حال برایتان این سوال پیش آمده است که چرا در هنگام سوار هواپیما شدن، خدمه و مهمانداران پرواز به شما خوش آمد می گویند؟ واقعیت این است که تنها با فکر کردن و بدون کمی تحقیق کردن تا به حال کسی راز استقبال مهمانداران از مسافران را نتوانسته کشف کند! امروز ما در خبرنگاران تصمیم داریم تا راز استقبال مهمانداران هواپیما از مسافران را برای شما برملا سازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

علت استقبال مهمانداران از مسافران در هنگام ورود چیست؟

همه چیز درباره استقبال مهمانداران از مسافران

همه ما در هنگام سوار شدن به هواپیما چه در پروازهای داخلی و چه در پروازهای خارجی، با استقبال مهمانداران و خدمه هواپیما تا به الان روبرو شده ایم. مهمانداران هواپیما بر اساس برنامه از پیش تعیین شده ای هم در جلوی درب هواپیما می ایستند و عده ای از آن ها در طول راهروی کابین قرار می گیرند تا به امور مسافران رسیدگی کنند و آن ها را برای سفر آماده کنند. رسیدگی به امور مسافرین از ابتدا تا به انتهای پرواز، برآوردن نیازهای آن ها در طول پرواز، پذیرایی از مسافران، آموزش نکات ایمنی در طول پرواز و بسکمک از امور دیگر. بیایید تا در این زمینه به توافق برسیم! با این حال که سفرهای هوایی یکی از امن ترین راه ها برای سفر کردن است اما با این حال، این روش از سفر کردن با سایر وسایل حمل و نقل امن تر است.

با این حال اگر در پرواز با مشکل روبرو شوید و یا خطری آن ها را تهدید نماید، واقعا یک ضایعه جبران ناپذیر پیش خواهد آمد. از این رو ایرلاین ها همیشه از افرادی برای شغل به ظاهر ساده اما مهم و حساس مهمانداری استفاده می کنند که علاوه بر دارا بودن مهارت هایی خاص و لازم، امنیت مسافران را بتوانند با مسئولیت پذیری حفظ کنند. یکی از همین مهارت ها که هم ذاتی است و هم اکتسابی، بررسی سریع مسافران از طریق مهمانداران است.

همیشه یکی از بهترین ها و با تجربه ترین مهانداران هواپیما در هنگام ورود شما به هواپیما، در راستای وظیفه تعریف شده استقبال مهمانداران از مسافران از شما استقبال می کند اما این استقبال یک وجه دیگری به غیر از خوشامدگویی هم دارد که شما از آن خبر ندارید. در واقع مهماندارانی که در جلوی درب ورودی هواپیما ایستاده اند، در یک عمل زیرکانه با نیت خوشامدگویی از شما و همه مسافران پرواز یک بررسی کلی و ارزیابی سریع در همه وجوه مربوطه انجام می دهد. درست است که ممکن است که مهماندارانی که جلوی درب به شما خوش آمد گویی می کنند، دچار اشتباهاتی از طریق حواس پنج گانه خود شوند ولی اگر هم درست تشخیص دهند، از بروز مسائل اساسی در هنگام پرواز جلوگیری نموده اند!

همین یک دلیل ساده که همانطور که گفتیم مطمئنا دارای ضریب خطا هم هست، دلیل و انگیزه ای مهم برای شرکت های هواپیمایی مختلف است که این امر را به صورت یک اصل و قانون درآورده و همه کارمندان و مهمانداران خود را موظف کنند که در کنار اصل خدمات رسانی به مسافران و یا به عبارتی دیگر، استقبال مهمانداران از مسافران در پی حفظ امنیتشان و بررسی آن ها صورت بگیرد. این کار مهمانداران را نباید دست کم گرفت زیرا آن ها با دیدن کمترین مورد شک برانگیزی می توانند تا جان چندین نفر را نجات دهند. البته این همه چیز در زمینه استقبال مهمانداران از مسافران نیست.

البته این اصل مزایایی هم برای مهمانداران و کادر پرواز و به صورت کلی شرکت هواپیمایی که پرواز بر عهده آن است، دارد! بیشتر مهمانداران در این زمینه می گویند که این کار آن ها باعث راحت تر ارتباط گرفتن مسافران با انان شده و در نتیجه آن ها تعامل بهتری با مسافران در طول پرواز دارند. به این ترتیب مهمانداران که هر کدام در خود گویی یک پوآروی درون دارند، می توانند به راحتی شخصیت هر مسافر را در تعامل نزدیک تر تشخیص دهند و تا حدودی متوجه امیال پنهان آنان نیز بشوند. اینگونه کادر پرواز تا حدود زیادی از رازهای مگوی شخصیتی و یا برنامه های هر مسافری تا حدود رضایت بخشی مطلع می شوند.

همیشه پس از شروع پرواز مهمانداران از شما جویای شرایطتان در پرواز می شوند و از شما می خواهند تا اگر به چیزی نیاز داشتید، به آن ها بگویید. اینگونه آنان نصف بیشتر راه را در زمینه انجام کارشان رفته اند. مهمانداران معمولا شرایط مواد خوراکی مخصوصا نوشیدنی ها را نیز مورد بررسی قرار می دهند زیرا یکی از چیزهای حساسی که در یک هواپیما برده می گردد و یا اصلا وجود دارد، مواد مایع است! آن ها حتی در طول پرواز این را هم بررسی می کنند که آیا از همکارانشان در شرکت های دیگر، مسافری هست که اگر مسئله ای پیش آمد در طول پرواز از آن کمک بگیرند؟!

از دلایلی که باعث استقبال مهمانداران از مسافران پرواز می گردد این است که مسافری در طول پرواز هست که بیماری خاصی را از آنان پنهان نماید که برای خودش و یا مسافران خطرناک باشد؟ حتی مسائلی همچون ترس از ارتفاع، فوبیای پرواز و مسافرت اجباری و یا دیگر مسائل جسمی مسافران را از روی حالاتشان مورد بررسی قرار می دهند تا نه برای مسافر مورد نظر و نه برای دیگران مسئله ای پیش نیاید و همه چیز برای یک پرواز آرام مهیا باشد. مهمانداران هواپیما آن قدر باید تیز باشند که اگر در هنگام سوار شدن مسافران شخصی را با مشخصات فیزیکی توانا دیدند، آن را به خاطر بسپارند تا در صورت نیاز از توانایی های او استفاده کنند. البته مسافران گاهی اوقات دچار تخلفلتی می شوند که دلیل استقابل مهمانداران از مسافران پرواز به نیت بررسی آنان می گردد! مثلا یواشکی حیوان خانگی می آورند و یا از مواد ممنوعه در پرواز استفاده می کنند.

البته مهماندارن کارهای دیگری به جز بررسی مهمانداران داردند! آن ها ساک دستی های مسافران را در جایگاه مخصوص بالای سرشان قرار می دهند تا مسافران راحت تر باشند. علائم های مختلف را تشخیص می دهند تا در صورت نیاز به مسافرانی که نقص عضو دارند و یا مسائل جسمی و ذهنی دارند کمک کنند. یکی از وظایف مهمانداران این است که در بین مسافران اگر پزشکی هست، آن را شناسایی کنند تا در صورت لزوم از او کمک بخواهند. در هواپیما همه مشاغل و مهارت ها در صورت نیاز، یک گنج به شمار میرود.

آخرین نکته درباره استقبال مهمانداران از مسافران

در آخر باید این نکته را حتما در زمینه استقبال مهمانداران از مسافران اضافه کنیم که کادر مهماندارن پرواز از همه نظر آموزش می بینند و مورد آزمایش قرار می گیرند و بعد اجازه حضور در هواپیما را دریافت می کنند. این افراد از بدو ورود مسافران و تا آخرین لحظه حضور آنان، به فکر تمامی امور آنان هستند.

منبع: airporteasy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1967

به "علت استقبال مهمانداران از مسافران در هنگام ورود چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت استقبال مهمانداران از مسافران در هنگام ورود چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید