شناسایی دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند، تداوم آموزش در مناطق محروم و عشایری

به گزارش مجله ویراپارس، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) گفت: با توجه به اینکه تضمین های امنیت این شبکه بسیار مهم است، شروع بکار شبکه برای مدتی به تعویق افتاده تا اطمینان لازم از همه آمادگی های فنی و امنیتی کسب گردد.

شناسایی دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند، تداوم آموزش در مناطق محروم و عشایری

رضوان حکیم زاده در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه در ایام تعطیلات ناشی از شیوع کرونا، آموزش تعطیل نشد و حتی در ایام عید هم آموزش دروس به وسیله مدرسه تلویزیونی دنبال شد؛ درباره راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در سطح ملی پیگیری شد راه اندازی یک بستر فضای مجازی امن و فراگیر بود که بتواند خانواده گسترده آموزش و پرورش را پوشش دهد و اقداماتی که معلمان انجام می دهند را پشتیبانی کند.

وی افزود: جلسات بسیاری در طول تعطیلات عید و بعد از آن برگزار و کارهای لازم انجام شد؛ اما با توجه به اینکه تضمین های امنیت این شبکه بسیار مهم است، آغازبکار شبکه برای مدتی به تعویق افتاده تا اطمینان لازم از همه آمادگی های فنی و امنیتی کسب گردد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقدام دیگر در سطح استان ها و مدارس با همت دبیران در سراسر کشور رقم خورد گفت: معلمان بویژه معلمان دوره ابتدایی به صورت خودجوش و با انگیزه بالا از همه امکانات خود استفاده کردند. در این ایام که دانش آموزان در منزل بودند معلمان آموزش را دنبال کردند و وارد میدان شدند، جهادی کار کردند و شاهد دستاوردهای خوبی بودیم. در این ایام خلاقیت های ارزشمندی در حیطه شیوه تدریس دیدیم.

حکیم زاده افزود: مدیران مدارس و معلمان به فراخور شرایط خود سعی کردند این کار را پیگیری نمایند. سامانه ای نیز در آموزش و پرورش راه اندازی شد و همه مدارس به آن متصل شده و امکان گزارش گیری از اقدامات مدارس وجود داشت.

احصای دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتند

وی درباره بعضی مناطق که دسترسی به اینترنت و فضای تلویزیونی ندارند گفت: دستورالعمل خاصی را برای تداوم جریان آموزش در مناطق محروم و عشایری تدوین و ابلاغ کردیم. بر اساس شرایط و استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی، تحویل بسته های آموزشی، استفاده از ظرفیت صداوسیمای استانی و رسانه رادیو اقدامات خوبی اجرا شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزانی که دسترسی نداشتند احصاء شدند و اعزام داوطلبانه معلمان و راهبران با رعایت نکات بهداشتی برای حضور در مناطق عشایری و استفاده از فناوری های قابل حمل و نقل برای آموزش اجرا شده است.

پرداخت حق الزحمه مدرسان مدرسه تلویزیونی

وی درباره پرداخت حق الزحمه به مدرسان مدرسه تلویزیونی نیز اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش تاکید داشت که باید از زحمات این مدرسان تقدیر کنیم؛ به همین خاطر لیستی را تهیه کردیم. هرچند اعتقاد داریم جبران خدمات و زحماتشان امکان پذیر نیست، اما کارهای واریز حق الزحمه شان در حال اجرا است.

حکیم زاده در پاسخ به اینکه آیا نگران افت تحصیلی و کیفیت پایین آموزش در دانش آموزان نیستید؟ گفت: به هر حال در شرایط خاصی به سر می بریم و همه جهان این شرایط را دارند. خوشبختانه ما در زمینه تداوم آموزش جزو کشورهای صف اول جهان هستیم و اقدامات جامعه فرهنگی ما قابل ارائه به جهانست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: علی رغم شرایط سخت می توانیم بگوییم تا جایی که به کادر آموزشی مربوط می گردد تمام انرژی خود را برای آموزش با کیفیت به کار گرفته ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 909

به "شناسایی دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند، تداوم آموزش در مناطق محروم و عشایری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند، تداوم آموزش در مناطق محروم و عشایری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید