شبه نظامیان وابسته به امارات در استان شبوه یمن متحمل خسارت سنگین شدند

به گزارش مجله ویراپارس، در درگیری های اخیر میان نیروهای صنعاء و نیروهای وابسته به ائتلاف در استان شبوه، تعداد زیادی از نیروهای وابسته به امارات کشته یا زخمی شدند.

شبه نظامیان وابسته به امارات در استان شبوه یمن متحمل خسارت سنگین شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تعداد مجروحان نیرو های وابسته به امارات در استان شبوه (تقریبا در جنوب شرقی یمن) در درگیری های اخیر آنقدر زیاد بود که بیمارستان های شبوه توانایی پذیرش آن ها را نداشت و این مجروحان به بیمارستان های عدن فرستاده شدند.

بر اساس گزارش الخبر الیمنی، منابع نظامی اعلام کردند، بیش از 260 نفر از نیرو های متحد امارات طی ساعت های اخیر در حومه شهر بیحان کشته یا زخمی شدند و روز گذشته (آدینه) نیز ده ها نفر از همین نیرو ها در عسیلان کشته و بیش از 110 نفر دیگر زخمی شدند.

منابع مطلع اعلام کردند، در میان کشته شدگان تعدادی از فرماندهان تیپ موسوم به العمالقه نیز دیده می گردد.

این نیرو ها در میدان های مین یا کمین هایی که نیرو های صنعاء ایجاد نموده بودند، افتادند و تعدادی از آن ها نیز در نتیجه شلیک موشک کشته شدند.

از سوی دیگر، دو روز پیش (پنجشنبه) نیرو های ویژه امنیتی به عنوان شاخه نظامی حزب اصلاح (وابسته به دولت مستعفی) تعدادی از پایگاه های خود در استان شبوه را تخلیه کردند.

بر اساس گزارش منابع قبیله ای، خروج نیرو های امنیتی از شهر های خوره، مرخه و عزان باعث شد نیرو های اماراتی از ترس سقوط این منطقه ها درآن مستقر شوند.

این منابع افزودند، امارات نیرو های دفاعی شبوه را به مرخه خوره فرستاد و تیپپ هشتم نیرو های العمالقه به عزان اعزام شدند.

در همین ارتباط، علی القحوم از رهبران جنبش انصارالله در انتقاد از نقش منفی امارات در تخریب یمن، گفت که ابوظبی به دروغ ادعا می نماید که نیرو های خود را از یمن خارج نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1995

به "شبه نظامیان وابسته به امارات در استان شبوه یمن متحمل خسارت سنگین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبه نظامیان وابسته به امارات در استان شبوه یمن متحمل خسارت سنگین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید