سهم حداکثری پوشش های تزئینی نانو در بازار کاشی و سرامیک

به گزارش مجله ویراپارس، مدیرعامل گروه تولیدی آرا سرام معتقد است که در حال حاضر بیشترین سهم در پوشش های تزئینی مورد استفاده در کاشی و سرامیک، مربوط به پوشش های نانو است.

سهم حداکثری پوشش های تزئینی نانو در بازار کاشی و سرامیک

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، با توسعه فناوری نانو و رسوخ آن به صنایع مختلف، صنعت کاشی و سرامیک نیز از این فناوری بهره مند شده و در حال حاضر استفاده از دستگاه PVD برای لایه نشانی پوشش های تزئینی در این صنعت کاملا رواج یافته و بسیاری از فراورینمایندگان از این روش برای ایجاد پوشش های تزئینی استفاده می نمایند.

فرهاد غفاری، مدیرعامل گروه فراوریی آراسرام می گوید: نسبت به سال های گذشته سهم نانوپوشش ها در پوشش های تزئینی کاشی و سرامیک افزایش بیشتری یافته و در حال حاضر بسیاری از فراورینمایندگان از این فناوری استفاده می نمایند.

به اعتقاد وی از جمله دلایل اقبال به نانوپوشش ها در صنعت کاشی و سرامیک، دوام بالای این نانوپوشش ها، مقاومت در برابر خراش و همچنین زیبایی محصول است.

غفاری می افزاید: طی چند سال گذشته بسیاری از شرکت های فعال در صنعت کاشی و سرامیک از دستگاه PVD استفاده می نمایند و این موضوع موجب افزایش رقابت در بازار شده است؛ بنابراین کاهش هزینه و افزایش کیفیت به یکی از کلید ی ترین عوامل موثر در تثبیت موقعیت فراورینماینده در بازار تبدیل شده است. با این فرایند شاید در آینده نزدیک کاشی های معمولی که نانوپوشش ندارند از بازار کاملا حذف شوند.

مدیرعامل گروه فراوریی آرا سرام درباره فناوری مورداستفاده در محصولات این شرکت می گوید: ما از نانوپوشش حاوی ترکیبات تیتانیوم به عنوان پوشش تزئینی روی کاشی و سرامیک استفاده می کنیم که این فناوری توسط گروه تحقیق و توسعه آراسرام به دست آمده است. در این فناوری از دستگاه PVD برای لایه نشانی ترکیبات TiN استفاده می کنیم که این دستگاه نیز فراوری داخل بوده و از شرکت یارنیکان صالح خریداری شده است. در واقع تمام فرآیند فراوریی محصولات نانویی در شرکت آراسرام بومی بوده و در داخل کشور توسعه داده شده است.

مدیرعامل گروه فراوریی آراسرام درباره توسعه کسب و کار این شرکت می گوید: از اواخر سال گذشته، پوشش دهی کالا های تزئینی نظیر مجسمه را شروع نموده ایم و در حال حاضر یک تا دو روز در هفته دستگاه PVD ما به ایجاد نانوپوشش های تزئینی روی این نوع کالا ها اختصاص دارد. تا پیش از این معمولا این کالا های تزئینی با استفاده از پوشش های معمولی ساخته می شد، اما نانوپوشش دهی موجب بهبود کیفیت و دوام آن ها شده و این موضوع باعث جذب مشتریان زیادی در این بخش شده است.

غفاری از فراوری دو شیفتی خط فراوری این شرکت اطلاع داد که تقریبا به فراوری روزانه هزار قطعه کاشی حاوی پوشش تزئینی نانو می انجامد.

انبوه سازان، خرده فروش ها و عمده فروش ها از جمله مشتریان گروه فراوریی آرا سرام طی یک سال گذشته بوده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1114

به "سهم حداکثری پوشش های تزئینی نانو در بازار کاشی و سرامیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم حداکثری پوشش های تزئینی نانو در بازار کاشی و سرامیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید