سد کارده مشهد؛ بهشت دیدنی خراسان

به گزارش مجله ویراپارس، سد کارده یکی از منطقه ها خوش آب و هوای مشهد است که با وجود کوهستانی بودن منطقه مجموعه های تفریحی زیادی در ساحل ساخته شده است.

سد کارده مشهد؛ بهشت دیدنی خراسان

احتمالا سد کارده مشهد جایی در فهرست مکان های سرگرمیی که در این شهر می توانید بروید ندارد. اما باید بدانید که سخت در اشتباه هستید و خودتان را از یک سرگرمی جانانه محروم خواهید کرد. سد ها دیگر مثل گذشته فقط برای فراوری برق و کنترل سیل استفاده نمی شوند و امروزه به مکان های توریستی و سرگرمیی تبدیل شده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا جاذبه های گردشگری سد کارده مشهد را بشناسید.

جاذبه های گردشگری سد کارده مشهد

سد کارده قسمتی از دره ای نسبتا عریض به نام دره آل است که بین روستاهای اندرخ و کارده واقع شده است. در بازدید از این منطقه حتما سری هم به این دره تماشایی بزنید. روستای کارده هم به تنهایی جاهای تماشای زیادی دارد. این منطقه به واسطه چندین چشمه فصلی و آبشارهای کوچک و بزرگ منظره ها بسیار تماشای و شگفت انگیزی خلق نموده است.

راستا دسترسی

این سد در جاده کلات واقع شده است. راستا اصلی دسترسی به آن از انتهای خیابان خواجه ربیع ممکن است. بعد از اینکه به کلات رسیدید حدود 20 کیلومتر دیگر هم باید طی کنید تا به سد کارده برسید. این منطقه زیبای سرگرمیی فقط یک ساعت با شهر مشهد فاصله دارد و به همین علت مکان بسیار مناسبی برای گذراندن یک روز تعطیل در کنار خانواده یا دوستانتان است.

برترین زمان بازدید

آب وهوای معتدل و کوهستانی منطقه ها اطراف سد باعث جذب گردشگران به این منطقه تماشای شده است. می توان گفت در اواخر فصل تابستان، گردش در این منطقه باعث تازه شدن حال و هوای شما خواهد شد.

امکانات گردشگری سد کارده مشهد

در سال های گذشته منطقه سد کارده مشهد رونق زیادی پیدا نموده است و در آن امکانات و خدمات رفاهی زیادی برای پذیرایی از مسافران فراهم شده است. از مهم ترین امکانات رفاهی این منطقه می توان به محل اسکان و استراحت موقت و و فروشگاه های متنوع اشاره نمود.

جاذبه های اطراف سد

در اوایل جاده آسفالت در فاصله 3 کیلومتری از روستای کارده غاری شگفت انگیز و پر رمز و راز وجود دارد. این غار بعد از روستاهای اندروخ و کارده قرار گرفته و به روستای آل منتهی می شود. به عقیده باستان شناسان قدمت این غار به هزاران سال قبل بر می شود. بعلاوه در این غاراسکلت مربوط به انسان های گذشته هم کشف شده است.

این سد در امتداد چندین روستا واقع شده است. این روستاها با یکدیگر فاصله کمی دارند و هر کدام برای خودشان مکانی جدا برای بازدید زائران و گردشگران محسوب می شوند. اگر به روستاگردی علاقه دارید، در این روستای ایرانی همه آدم کوتوله هستند را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری خوشگذرانی را در این نقطه از ایران تجربه کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2130

به "سد کارده مشهد؛ بهشت دیدنی خراسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد کارده مشهد؛ بهشت دیدنی خراسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید