ساختمان جانبی مقبره استر و مردخای دچار حریق محدود شده است، رنگ آمیزی و سیم کشی بنای جانبی این هفته انجام می گردد

به گزارش مجله ویراپارس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اخباری در مورد وقوع حریق در مقبره استر و مردخای گفت: این مقبره که جزو بناهای تاریخی و ثبت ملی استان همدان است، هیچ گونه آسیبی ندیده است.

ساختمان جانبی مقبره استر و مردخای دچار حریق محدود شده است، رنگ آمیزی و سیم کشی بنای جانبی این هفته انجام می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

علی مالمیر شامگاه امروز شنبه 27 اردیبهشت 99 در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اعلام این خبر و در تشریح جزئیات حادثه آتش سوزی مرتبط با این بنای تاریخی گفت: آتش سوزی در ساختمان جانبی مقبره رخ داده و هیچ گونه آسیبی به بنای اصلی که در فهرست میراث ملی ثبت شده، نرسیده است.

او اضافه نمود: این آتش سوزی بسیار محدود است و تنها باعث آسیب به سیم های برق و موکت کف ساختمان جانبی مقبره استر و مردخای شده که البته علت آن در دست آنالیز است.

مالمیر اضافه نمود: این اطمینان را می دهم که هیچ گونه آسیبی بر اثر آتش سوزی امروز به فضای اصلی مقبره استر و مردخای وارد نشده و این بنای تاریخی آسیبی ندیده بلکه آتش سوزی در یکی از ساختمان های اطراف این مقبره آن هم به صورت محدود به وقوع پیوسته و خیلی زود مهار شد و هیچ فرد یا بنایی در این آتش سوزی آسیب ندیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه نمود: علت حادثه در دست آنالیز است و به محض معین شدن علت بیان خواهد شد.

او اظهار داشت: بازسازی ساختمان جانبی آسیب دیده که شامل تعویض سیم های برق، موکت کف و نیز پاک سازی دیوارهای ساختمان است در طول هفته جاری شروع می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 934

به "ساختمان جانبی مقبره استر و مردخای دچار حریق محدود شده است، رنگ آمیزی و سیم کشی بنای جانبی این هفته انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان جانبی مقبره استر و مردخای دچار حریق محدود شده است، رنگ آمیزی و سیم کشی بنای جانبی این هفته انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید