زیباترین باغ های هند برای گردشگری (طراحی داخل ویلا دوبلکس)

به گزارش مجله ویراپارس، سلام نو: هند کشوری با توپوگرافی متنوع و میراث فرهنگی غنی است که مجموعه ای از بناهای تاریخی باشکوه، قلعه های محکم و باغ های باشکوه را در هند ایجاد می نماید. انبوهی از این زیبایی پارک ها و باغ ها در هند متعلق به دوران قدیم مغول است. اما اخیرا شهرهایی که به سرعت در حال شهرنشینی هستند نیز با پارک های عمومی بیشتر و باغ های شکوفه دار در هند رو به رو شده اند تا از هرج و مرج و هیاهوی شهر خلاص شوند. با توسعه روزافزون فضاهای سبز در شهرها، مردم مشتاقانه منتظر هستند تا عصرهای تابستان یا بعدازظهرهای زمستانی را در میان طبیعت بگذرانند تا در هوای تازه غوطه ور شوند. علاوه بر این، موارد در حال ظهور حتی از نظر معماری و دکور بهتر هستند. پر از فواره های زیبا و سخاوتمندانه با درختان سبز و مطمئنا هر کسی را با زیبایی چشمگیر خود فریب می دهند. بعضی از این باغ ها در هند، به جز ایجاد فضایی آرام برای دوستداران طبیعت در شهرها، نقطه داغی برای آثار هنری گیاه شناسی و حفاظت از گیاهان هستند.

زیباترین باغ های هند برای گردشگری (طراحی داخل ویلا دوبلکس)

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

1. باغ مغول، سرینگر

باغ های مغول که در دوران مغول ساخته شده اند، با معماری باشکوه خود ساخته شده اند. این باغ ترکیبی از باغ نشاط، باغ شالیمار و چشمه شاهی است. برجسته ترین ویژگی باغ ها، فواره های بلند آبشاری آن باعث شده است که هر مسافری حتما آن را ببیند.

2. باغ رز، چندیگار

باغ رز، واقع در بخش 16 چاندیگار مکانی برای استراحت در میان طبیعت در برترین حالت خود است. این باغ مملو از گل های متنوع است که آن را در بین گردشگران و علاقه مندان به طبیعت بسیار محبوب نموده است.

3. باغ های معلق، بمبئی

باغ های معلق با بوته هایی که به شکل حیوانات مختلف تزئین شده اند و نزدیکی به دریای عرب معین شده اند. یک شب آرام را در اینجا بگذرانید و از غروب آفتاب لذت ببرید، به خصوص اگر با بچه ها هستید.

4. باغ صخره ای، چندیگار

این باغ که نمادی از تخیل و تازگی است، در نوع خود باغی است که در مساحتی به مساحت 64 هکتار توسعه یافته است. باغ صخره ای به عنوان یک سالن نمایشگاه در فضای باز با استفاده از ضایعات شهری و صنعتی به وسیله نک چاند، بازرس سابق جاده در چندیگر طراحی شده است.

5. نشاط باغ، سرینگر

باغ نشاط یک باغ 12 تراس است که در نزدیکی دریاچه معروف دال سرینگار واقع شده است. این دومین باغ بزرگ مغول در کشمیر پس از باغ شالیمار است. این باغ که عموما به عنوان باغ سعادت شناخته می گردد، دارای یک کانال آب مرکزی باشکوه مغول با چندین فواره است که به وسیله درختان بلند چنار احاطه شده است. نشاط باغ در سال 1633 به وسیله آصف خان برادر بزرگ نورجهان طراحی و ساخته شد.

با وجود اینکه چیدمان باغ نشاط بر اساس طراحی باغ های ایرانی بوده است، اما محوطه سازی واقعی مطابق با نقش های زمین و آب منحصر به فرد دره کشمیر اجرا شده است. جریانی از آب ساکن باغ را به دو نیمه تقسیم می نماید و هر سطح از باغ با خاکریزی برجسته معین می گردد که مجموعه ای از گل های کالیدوسکوپی دارد. می توانید چشم انداز ای باشکوه از دریاچه دال با کوه های زهروان به عنوان پس زمینه آن دیدن کنید.

6. باغ مغول، دهلی

باغ های مغول که به عنوان روح کاخ ریاست جمهوری شناخته می گردد، در داخل مجتمع راشتراپاتی بهاوان واقع شده است. این باغ ها که به وسیله سر ادوین لوتینز در سال 1917 برای لیدی هاردینگ طراحی شدند، مساحت وسیعی به وسعت 13 هکتار را پوشش می دهند و ترکیبی شگفت انگیز از معماری مغول با سبک بریتانیایی هستند. باغ های دهلی با الهام از باغ های مغول در جامو و کشمیر، پیروز شده اند همان جذابیت را تکرار نمایند و تصویری عالی از سرسبزی خلق نمایند. کل مجموعه ترکیبی خیره نماینده از باغ های دایره ای، معنوی، بونسای، گیاهی، لمسی و موزیکال است. باغ ها دارای تنوع گسترده ای از گل های شکوفه دهنده فصلی هستند و در مجموع یک تصویر سرخوشانه دیدنیی را ارائه می دهند.

باغ های مغول دارای گونه های کمیاب و در حال انقراض از بیش از 159 گونه گل از جمله لاله ها، نرگس ها، نیلوفرهای آسیایی، سنبل، ویسکاریا و غیره هستند. این نمونه شگفت انگیز از زیبایی باشکوه طبیعت برای مدت زمان معینی در ماه فوریه و مارس در زمان جشنواره اودیانوتساو برای عموم باز است.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2123

به "زیباترین باغ های هند برای گردشگری (طراحی داخل ویلا دوبلکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین باغ های هند برای گردشگری (طراحی داخل ویلا دوبلکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید