ریابکوف: شرایط امنیت در اروپا کاملا تغییر نموده است

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از ریانووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه بیان کرد که شرایط امنیت در اروپا به شدت تغییر نموده است و نمی توان گفت که پیشنهادات مسکو در خصوص تضمین های امنیتی به قوت خود باقی است.

ریابکوف: شرایط امنیت در اروپا کاملا تغییر نموده است

ریابکوف در این باره گفت: من نمی گویم که پیشنهادهایی از این دست (پیشنهادات روسیه در خصوص ضمانت های امنیتی)، به قوت خود باقی است، اما وضع کلی آن کاملاً تغییر نموده است. اکنون شرایط کاملاً فرق دارد.

وی تاکید نمود که مسکو به ایالات متحده در خصوص اقدامات عجولانه در زمینه ثبات راهبردی هشدار می دهد.

ریابکوف تاکید نمود که ایالات متحده با کوشش برای اجتناب از مصاحبههای امنیتی با روسیه، مرتکب اشتباه راهبردی می گردد.

معاون وزیر خارجه روسیه بعلاوه گفت که مسکو آماده همکاری با ایالات متحده در زمینه مسائل امنیتی و پیمان کاهش تسلیحات راهبردی (START) است.

ریابکوف گفت: اگر آمریکایی ها برای این کار آماده باشند، مطمئناً می توانیم مصاحبه را از سر بگیریم و مصمم به انجام آن هستیم. همه چیز به واشنگتن بستگی دارد.

وی بعلاوه اضافه نمود که روسیه تماس خود با آمریکا را قطع نمی نماید و این تماس ها ادامه خواهند یافت.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه اظهارات آمریکایی ها در خصوص جنگ جهانی سوم بازی روانی است، گفت: بالاترین مقام در ایالات متحده آشکارا از خطر جنگ جهانی سوم صحبت می نماید. این کوششی برای بازی با اعصاب است، این کوششی است برای تحمیل دستور کار آنها به کل جامعه بین المللی. اهداف مخرب این خط برای ما آشکار است.

وی با اشاره به اینکه روسیه لیست تحریم های متقابل افراد را آماده نموده است، گفت که مسکو به زودی لیست تحریم ها برضد آمریکا و غرب را منتشر خواهد نمود.

ریابکوف بعلاوه با غیر قانونی خواندن ممنوعیت پروازهای روسیه که به وسیله غرب اعمال شده، گفت: اکنون شرایط پیچیده تر شده است، از جمله اعمال محدودیت های کاملاً غیرقانونی برای پروازها یا مثلاً هوانوردی ما در آسمان غربی ها، بگذارید آن را این طور بنامیم.

وی در ادامه اظهارات خود گفت که روسیه هنوز از شورای اروپا خارج نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2056

به "ریابکوف: شرایط امنیت در اروپا کاملا تغییر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: شرایط امنیت در اروپا کاملا تغییر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید