روسیه: آمریکا و ناتو، مانع جدی ثبات و امنیت در منطقه قفقاز هستند

به گزارش مجله ویراپارس، وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد، اقدامات مخرب سیاسی و نظامی آمریکا و ناتو، مانع اصلی برقراری ثبات و امنیت در منطقه ماوراء قفقاز و لزوم توافقنامه حقوقی برای عدم استفاده از توان نظامی در این منطقه است.

روسیه: آمریکا و ناتو، مانع جدی ثبات و امنیت در منطقه قفقاز هستند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای که روز آدینه در انتها رایزنی های مربوط به امنیت و ثبات در منطقه ماورای قفقاز منتشر کرد، تأکید نموده که فعالیت های نظامی و سیاسی آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو در منطقه قفقاز جنوبی، یکی از عواملی است که توافقنامه حقوقی مربوط به عدم استفاده از توان نظامی بین گرجستان از یک سو و دو جمهوری خودخوانده آبخازیا و اوستیای جنوبی، از سوی دیگر، ضرورت پیدا نموده است.

در این بیانیه آمده است: طرف های روسی، آبخازیایی و اوستیای جنوبی خواهان تمرکز کوشش های بین المللی در چارچوب وظایف رایزنی های ژنو، به روی تأمین امنیت پایدار و قابل اطمینان در منطقه قفقاز جنوبی هسستند. مسکو و مقامات سوخومی و تسخین والا بر این عقیده هستند که دست یابی به این هدف راهبردی و مهم، بدون انعقاد یک توافقنامه التزام آور از لحاظ حقوقی از سوی همه طرفین درگیر در مسائل این منطقه (از جمله تفلیس) غیرممکن خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه تأکید نموده است: دقیقاً این اقدامی عملی است که سهم بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در مناطق مرزی و کل منطقه قفقاز جنوبی دارد. این در حالی است که اقدامات مخرب، از جمله فعالیت های روز افزون نظامی و سیاسی ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ماوراء قفقاز، از جمله طرح ادغام اجباری گرجستان در این سازمان، مانع جدی برای رسیدن به این هدف است.

لازم به یادآوری است که در روزهای 26-25 ماه مارس (6-5 فروردین ماه) پنجاه و دومین دور از مباحقات بین المللی ژنو درباره امنیت و ثبات در ماوراء قفقاز، با شرکت نمایندگان دو جمهوری آبخازیا و اوستیای جنوبی، گرجستان، روسیه، آمریکا و به همراه نمایندگان اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار گردید. ریاست هیئت روسی در این مباحثات، بر عهده اندری رودینکو معاون وزیر امور خارجه روسیه قرار داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1532

به "روسیه: آمریکا و ناتو، مانع جدی ثبات و امنیت در منطقه قفقاز هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا و ناتو، مانع جدی ثبات و امنیت در منطقه قفقاز هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید