رتبه 14 جهانی ایران در استنادات علمی

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران، دکتر رضا ملک زاده امروز (دوشنبه) در بیستمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی به محققان و فناوران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یاری نموده تا بتوانند رشد خوبی در عرصه های بین المللی داشته باشند.

رتبه 14 جهانی ایران در استنادات علمی

وی اضافه نمود: خوشبختانه در پژوهش پزشکی رشد مناسبی داشته ایم و این رشد هم در مقالات و هم در استنادات بروز داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به شرایط دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه پژوهش یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است اما دلیل اختلاف این دانشگاه با دانشگاه اول (تهران)، تعداد اعضای هیئت علمی است.

ملک زاده گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تهران 25 درصد اعضای هیئت علمی در زمره پراستنادات قرار دارند که این تعداد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 11 درصد است.

وی تأکید کرد: این موضوع نشان می دهد که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید نیروهای جوان و خوب خود را حفظ کند و جلوی مهاجرت آنها را بگیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به شرایط مرجعیت علمی ایران در جهان گفت: پنج میلیون مقاله ایرانی در سال گذشته از پایگاه الزویر از سوی بقیه کشورها دانلود شده و 74هزار مقاله ایرانی توسط 178 کشور مورد استناد قرار گرفته است.

ملک زاده گفت: اکنون 420 مجله علوم پزشکی در کشور داریم که باید به شدت بر روی کیفیت آنها کار کنیم چرا که از نظر کمیت در حد مطلوبی هستیم؛ از این تعداد مجلات 119 مجله در اسکوپوس، 83 مجله در ISI و 76 مجله در پاب مد نمایه هستند.

وی با اشاره به فعالیت های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در تقویت زیرساخت های پژوهشی کشور اضافه نمود: متأسفانه نتوانسته ایم سهم کافی از بودجه برای تحقیقات علوم پزشکی بگیریم و اکنون تنها 0.03 درصد بودجه کل کشور به تحقیقات سلامت اختصاص دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: ایران رتبه نخست جهان در پرداخت یارانه انرژی است که نتیجه آن، همین هوای آلوده ای است که تنفس می کنیم. مجلس، دولت و سایر دست اندرکاران باید کوشش نمایند بخشی از این یارانه انرژی را به تحقیقات علوم پزشکی اختصاص دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 664

به "رتبه 14 جهانی ایران در استنادات علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه 14 جهانی ایران در استنادات علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید