دلفیناریوم برج میلاد را بشناسید

به گزارش مجله ویراپارس، یکی از این جاذبه ها که اتفاقا هواداران زیادی هم در میان گردشگران دارد، دلفیناریوم برج میلاد است؛ یک استخر وسیع با دلفین ها و شیر دریایی دوست داشتنی! می توان گفت برای شهری مثل تهران محدودیت جغرافیایی بی معنی است و می گردد حتی جاذبه هایی را که مربوط به نقاط ساحلی است به دل این شهر آورد و علاقه مندان را به خود جذب کرد. در ادامه برای آشنایی با این مکان تفریحی تهران با خبرنگاران همراه شوید.

دلفیناریوم برج میلاد را بشناسید

آشنایی با دلفیناریوم برج میلاد

شاید به ندرت کسی پیدا گردد که گذرش به تهران افتاده باشد و برج میلاد را ندیده باشد. یکی از مرتفع ترین برج های دنیا که تقریبا از هر نقطه شهر می توان عظمتش را مشاهده کرد، برج میلاد است. این برج ضمناً مرکز وسیعی است که بسیاری از امکانات سرگرمیی و گردشگری متنوع را در دل خود جای داده است. از رستوران و سینما گرفته تا گالری های هنری و مراکز خرید. در میان این امکانات سرگرمیی دلفیناریوم برج میلاد از جایگاه ویژه ای در میان بازتماشامایندگان این برج برخوردار است. حیف است به برج میلاد بروید و سری به این دلفیناریوم زیبا نزنید. این مکان سرگرمیی در مساحتی حدود سه هزار و 200 متر و بر خلاف سایر دلفیناریوم های دنیا در یک مکان غیر ساحلی واقع شده است. قرار داشتن در برج میلاد بعلاوه این دلفیناریوم را به مرتفع ترین دلفیناریوم دنیا تبدیل نموده است.

دلفیناریوم برج میلاد

ظرفیت دلفیناریوم برج میلاد هزار و 200 نفر است. همانطور که می دانید دلفیناریوم ها به این علت در کنار سواحل احداث می شوند که نگهداری حیوانات دریایی مانند دلفین و شیر دریایی، در آبی جز آب دریا و اقیانوس غیرممکن است. از این رو آب استخر دلفیناریوم با تجهیزات پیشرفته شبیه سازی شده و تبدیل به آب اقیانوس می گردد تا دلفین ها و شیرهای دریایی بتوانند در آن زندگی نمایند. ظرفیت این دلفیناریوم سه هزار متر مکعب است و در آن دو دلفین و یک شیر دریایی نگهداری می گردد. نام دلفین ها آلفا و کاسیا و نام شیر دریایی بوریس است. شما در این استخر شاهد حرکات مجذوب کننده و بامزه این دلفین ها و کلی سرگرمیات دیگر خواهید بود که در ادامه به آن می پردازیم.

دلفیناریوم برج میلاد

سرگرمی در دلفیناریوم برج میلاد

کافی است در صفحات مجازی نگاهی به نظرات کسانی که از این دلفیناریوم تماشا نموده اند بیندازید. قریب به اتفاق آن ها از این مکان سرگرمیی به عنوان تجربه ای مجذوب کننده و بکر یاد نموده اند که هرگز از خاطرشان نخواهد رفت. مجذوب کننده ترین بخش ماجرا وقتی است که این دلفین ها با راهنمایی مربیان حرفه ای خود اقدام به انجام حرکات آکروباتیک می نمایند. لحظاتی نفس گیر و پر از هیجان. با هر پرش از آب تا ارتفاع پنج متری، شوری در میان تماشاگران به پا می خیزد. پرش از درون حلقه و انجام هماهنگ حرکات آکروباتیک از دیگر توانایی های مجذوب کننده این دلفین ها است.

دلفیناریوم برج میلاد

شما بعلاوه می توانید این دلفین ها و شیر دریایی را از نزدیک لمس کنید و حتی در کنار آن ها شنا کنید. کافی است وسایل و لباس مخصوص شنا همراه خود داشته باشید و با راهنمایی مربی 20 دقیقه فوق العاده در کنار این حیوانات دوست داشتنی بگذرانید. علاوه بر این، شنا در این آب ها خاصیت درمانی نیز دارد و به ویژه برای بیماران مبتلا به اوتیسم مفید بوده و باعث ترشح هورمون های آرام بخش در بدن می گردد. گفتنی است شنا در کنار این حیوانات برای پسران بالای 3 سال و دختران 3 تا 8 سال مجاز است.

از دیگر مجذوب کنندهیت های این دلفیناریوم نقاشی کشیدن دلفین ها است. دلفین بعد از انسان باهوش ترین موجود زنده روی زمین است و به خاطر همین بهره هوشی بالا، قادر است نقاشی های بسیار جالبی بکشد. جالب اینجا است که در انتها بازدید ، این نقاشی ها به مزایده گذاشته می شوند و عواید حاصل از فروش آن به موسسات خیریه اهدا می گردد. هنر این موجودات خواستنی به نقاشی و حرکات آکروباتیک ختم نمی گردد؛ این موجودات باهوش توانایی نواختن سازدهنی دارند! شما می توانید از نزدیک شاهد هنرنمایی دلفین ها و شیر دریایی باشید.

اگر مایل باشید می توانید در کنار این موجودات بامزه عکس یادگاری بگیرید و تجربه مجذوب کننده خود را برای همواره در آلبوم خاطرات خود ثبت کنید.

اطلاعات بازدید از دلفیناریوم برج میلاد

ساعت بازدید: سانس های اصلی دلفیناریوم در ساعت های 11، 17 و 21 است.

علاوه بر این در روزهای مختلف هفته سانس های ویژه ای نیز در ساعاتی به جز ساعت های ثابت برای علاقه مندان در نظر گرفته می گردد.

برای اطلاع از این سانس ها می توانید به سایت دلفیناریوم برج میلاد مراجعه کنید.

قیمت بلیت و نحوه رزرو: قیمت بلیط این مجموعه در حال حاضر 66 هزار تومان است.

البته به وسیله سایت خود دلفیناریوم و سایت های ارائه دهنده خدمات تخفیف می توانید بلیط هایی با تخفیف 50 درصد و یا حتی بیشتر تهیه کنید. با یک جستجوی ساده اینترنتی به این سایت ها دسترسی پیدا خواهید کرد. رزرو بلیط نیز به آسانی و از خود سایت خود دلفیناریوم امکان پذیر است.

آدرس : تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنار گذر اختصاصی برج میلاد

دلفیناریوم

دسترسی به دلفیناریوم برج میلاد:

اگر قصد دارید با وسیله شخصی به دلفیناریوم بروید از سه جهت زیر می توانید اقدام کنید:

1- بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنار گذر اختصاصی برج میلاد

2- بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد

3- بزرگراه همت شرق، خروجی بزرگراه شیخ فضل الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد

اگر قصد دارید با اتوبوس یا تاکسی به این مکان بروید ابتدا باید به وسیله انتهاه های اصلی تهران مانند: آزادی، صادقیه، تجریش و … خود را به بزرگراه همت و بیمارستان میلاد برسانید. در آنجا با تاکسی به گیت ورودی برج میلاد رفته، در نهایت با یک پیاده روی 300 متری به ابتدای محوطه برج خواهید رسید و با یاری تابلوهای راهنما می توانید خود را به دلفیناریوم برسانید.

تلفن تماس:

021-88623650

021-44162828

0903-2367060

آدرس سایت : www.dolphintehran.com

صفحه اینستاگرام : dolphintehran@

خب خبرنگاران ی های عزیز، شما هم می توانید تجربه خود از بازدید از دلفیناریوم برج میلاد را با ما در میان بگذارید. چه چیز برای شما در این مکان سرگرمیی جالب توجه بود؟

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2098

به "دلفیناریوم برج میلاد را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلفیناریوم برج میلاد را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید