دستور اخراج یمنی ها از حرم نبوی

به گزارش مجله ویراپارس، منابع خبری گزارش دادند که مقامات سعودی دستور اخراج تمام شهروندان یمنی اعم از دانشجویان، معلمان و کارمندان از حرم نبوی را صادر نموده اند.

دستور اخراج یمنی ها از حرم نبوی

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، شامگاه (چهارشنبه)، به نقل از یک خبرنگار یمنی اطلاع داد که مقامات سعودی دستور اخراج تمام یمنی ها از حرم نبوی را صادر نموده اند.

بنابر گزارش روسیا الیوم، این خبرنگار یمنی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اطلاع داد: 63 دانشجو، معلم و کارمند یمنی تمام افرادی بودند که در حرم نبوی شریف به جای مانده بودند که رسما به آن ها ابلاغ شد با انتها ماه آوریل (ماه آینده میلادی) [مسجد النبی را] ترک نمایند تا این گونه یمن تنها کشور عربی و اسلامی باشد که حرم کاملا از حضور [مردم] آن خالی می گردد.

این خبرنگار یمنی در ادامه اشاره نمود: حذف [دارندگان] تابعیت یمنی از حدود سه سال پیش شروع شده است.

پیش از این، سازمان حقوقی سام از تصمیم مقامات سعودی مبنی بر لغو قرارداد کارکنان یمنی در جنوب عربستان اطلاع داده بود و این تصمیم را دارای ابعاد سیاسی غلط خوانده بود و در عین حال گفته بود که این گام معنای تبعیض نژادی غیرقابلی قبولی دارد.

این سازمان حقوق بشری که مقر آن در ژنو واقع شده است، از مقامات عربستان سعودی خواسته بود که از این تصمیم غیرعلنی عقب نشینی نمایند چراکه این گام آشکارا قوانین بین المللی را نقض می کرد. سازمان سام بعلاوه ضمن اشاره به شرایط بد مالی کشور یمن، در یکی از بیانیه های خود به تبعات این تصمیم پرداخته بود و خاطرنشان نموده بود که مقامات سعودی این تصمیم را علنی نکردند و اخبار منتشر شده در این زمینه را هم تکذیب نکردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2078

به "دستور اخراج یمنی ها از حرم نبوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور اخراج یمنی ها از حرم نبوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید