درخواست حناچی برای دسترسی شهرداری به نقشه ساختمان های ناایمن پایتخت

به گزارش مجله ویراپارس، شهردار تهران بر لزوم در اختیار قرار دریافت نقشه ساختمان های ناایمن در تهران برای شهرداری تهران تاکید نمود.

درخواست حناچی برای دسترسی شهرداری به نقشه ساختمان های ناایمن پایتخت

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در حاشیه جلسه امروز سه شنبه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در مورد اعلام ساختمان های ناایمن شهر تهران نیز گفت: بعضی از ساختمان ها که به عنوان ساختمان های ناایمن شمرده می گردد در زمانی ساخته شدند که اجرای مقررات ملی ساختمان اساسا اجرا نمی شد. به طور کلی حدود 33 هزار بنا که اعم آنها نا ایمن شناخته شدند وجود دارد که به مرور ناایمن بودن آنها به مالکان ساختمان ابلاغ خواهد شد و اعلام می گردد که ساختمان آنها در چه وضعیتی واقع شده است. البته در این حوزه خلاء قانونی وجود دارد که صرفا اعلام ناایمن بودن کافی نیست هر چند که دادستان در این زمینه همراه است.

وی تاکید نمود: داشتن نقشه های همه این پلاک ها امری ضروری است و از سال 1386 نقشه همه ساختمان های ساخته شده را داریم اما قبل از آن این نقشه ها وجود ندارد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در مورد طراحی نمای میدان حسن آباد نیز گفت: نمای این میدان برعهده شهرداری است اما پشت آن به عهده بخش خصوصی است که مسابقه ای در این زمینه برگزار شده و نتایج آن نیز تعیین شده است.

حناچی همچنین درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران، گفت: بر اساس توافقی که با شرکت ایران خودرو دیزل صورت گرفته، مقرر است 120 دستگاه اتوبوس و 120 دستگاه مینی بوس برای شهر تهران فراوری گردد که این قرارداد از حدود اختیارات شهردار و شرکت اتوبوسرانی تهران بالاتر بود لذا برای تحقق آن نیازمند کسب مجوز از شورای شهر بودیم. به همین دلیل این لایحه در قالب دو فوریت در جهت حل مسائل شهر تهران در زمینه حمل و نقل عمومی امروز به شورا تقدیم شد.

وی اضافه کرد: شهر تهران 5800 دستگاه اتوبوس فعال دارد که حدود 60 درصد آنها عمری بین 8 تا 10 سال دارند. لذا برای نوسازی این ناوگان باید گام های جدی برداشته گردد. البته عمر بالای 10 سال برای اتوبوس ها به این معناست که آنها کار نمی نمایند و ضروری است که هر چه سریع تر نسبت به نوسازی آنها اقدام گردد. همچنین اگر شرکت های داخلی دیگری نیز در این زمینه توان فراوری داشته باشند ما آمادگی تعامل و توافق با آنها را داریم.

شهردار تهران درخواست دیگر شهرداری که در این جلسه مطرح شده بود را آنالیز طرح تفصیلی منطقه 22 خواند و اضافه کرد: لایحه آنالیز طرح تفصیلی منطقه 22 به صورت یک فوریت در این جلسه مطرح شد که امیدواریم پس از آنالیز و تأیید شورا ابلاغ گردد.

حناچی بار دیگر با تاکید بر این که حل مسائل کلانشهرها در کشور راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی ندارد اضافه کرد: در کشور ما توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی در حال پیگیری است. در جلسه امروز مجمع اتوبوسرانی نیز پیشنهاد احداث خط بی آر تی همت مطرح شد که اگر در مطالعات جواب بدهد قطعا به سمت اجرا حرکت خواهیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1046

به "درخواست حناچی برای دسترسی شهرداری به نقشه ساختمان های ناایمن پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست حناچی برای دسترسی شهرداری به نقشه ساختمان های ناایمن پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید